رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از هدف قرار گرفته شدن پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه “فاکس نیوز” به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر ادعا کرد که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است. این مقام […]

رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از هدف قرار گرفته شدن پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه “فاکس نیوز” به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر ادعا کرد که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

این مقام نظامی آمریکایی همچنین از پیدا شدن موشک‌های بیشتری خبر داد که در نقطه پرتاب قرار داشتند و شلیک نشدند.

فاکس نیوز به درجه و سمت این مقام آمریکایی هیچ اشاره‌ای نکرده است.

۲۷ شهریورماه نیز رسانه‌ها اعلام کردند که مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه «الشدادی» واقع در نوار مرزی عراق – سوریه هدف حملات شدید راکتی قرار گرفته است.

بزرگترین پایگاه‌های آمریکایی در کنار حوزه نفتی العمر در شرق استان دیر الزور قرار دارد. حوزه نفتی العمر بزرگترین حوزه نفتی سوریه است. اشغالگران آمریکایی در چند سال اخیر اقدام به سرقت منابع نفتی سوریه کرده‌اند.

آمریکایی‌ها از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، با سوء استفاده از شرایط جنگ داخلی و جولان گروه‌های تروریستی که عمدتا توسط خودشان در سوریه ایجاد شده است، سال‌هاست که از میادین نفتی در شمال و شرق این کشور اقدام به سرقت نفت می‌کنند.