گزارش یک شرکت بین‌المللی نشان می‌دهد که بازار رمزارزها در خاورمیانه و شمال آفریقا بیش از دیگر نقاط جهان رشد کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه راشا تودی، شرکت Chainalysis در این گزارش آمده است که کاربران موجود در خاورمیانه و شمال آفریقا از جولای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ توانستند ۵۶۶ میلیارد […]

گزارش یک شرکت بین‌المللی نشان می‌دهد که بازار رمزارزها در خاورمیانه و شمال آفریقا بیش از دیگر نقاط جهان رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از شبکه راشا تودی، شرکت Chainalysis در این گزارش آمده است که کاربران موجود در خاورمیانه و شمال آفریقا از جولای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ توانستند ۵۶۶ میلیارد دلار از رمز ارز کسب درآمد کنند.

بر اساس این گزارش این میزان در واقع ۴۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

رشد رمز ارز در خاورمیانه و شمال آفریقا در مقایسه با دیگر مناطق جهان اعلام شده است، براساس این گزارش این بازار نوظهور در اروپا نیز ۴۰ درصد، در آمریکای شمالی ۳۶ درصد و در آسیای مرکزی و جنوبی ۳۵ درصد رشد داشته است.

خاورمیانه و شمال آفریقا، زادگاه سه کشور ترکیه، مصر و مغرب است که در شاخص جهانی پذیرش رمز ارز در سال ۲۰۲۲ جزء ۳۰ کشور برتر بوده‌اند. بر این اساس ترکیه در رتبه ۱۲، مصر در رتبه ۱۴ و کشور مغرب در رتبه ۲۴ قرار دارند.

براساس این گزارش، از رمز ارز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر برای حفظ دارایی و پرداخت‌های انتقالی استفاده شده است.