همزمان با ریزش قیمت ها در بازار طلا و ارز، قیمت سکه به کانال ۱۹ میلیونی بازگشته است؛ نکته مهم در معاملات امروز، امتناع صراف ها از خرید سکه است؛ آنها به دلیل سیرنزولی قیمت ها فقط فروشنده اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، قیمت طلا و ارز از صبح امروز و همزمان با اعلام […]

همزمان با ریزش قیمت ها در بازار طلا و ارز، قیمت سکه به کانال ۱۹ میلیونی بازگشته است؛ نکته مهم در معاملات امروز، امتناع صراف ها از خرید سکه است؛ آنها به دلیل سیرنزولی قیمت ها فقط فروشنده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، قیمت طلا و ارز از صبح امروز و همزمان با اعلام سیاست های جدید ارزی توسط رئیس کل جدید بانک مرکزی، وارد مدار نزولی شده و همین امر نیز عقب نشینی دلار تا کانال ۳۹ هزار تومان و سکه تا کانال ۱۹ میلیون تومان را به همراه داشت.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از خیابان فردوسی نشان می دهد که از صبح امروز تعداد فروشندگان در بازار طلا و ارز افزایش چشم گیر داشته است؛ فعالان بازار ارز می گویند روز پنج شنبه هیچکس در بازار فروشنده نبود ولی امروز اکثرا فروشنده هستند و خریداری نداریم.

بیشتر بخوانید

نرخ خرید دلار در فردوسی ۳۹هزار تومان/ همه فروشنده‌اند

دارندگان طلا و ارز امروز از ترس ریزش بیشتر قیمت ها به فردوسی آمده اند تا هرچه زودتر طلا و ارز را به ریال تبدیل کنند؛ نکته مهم اینجاست که از بین صراف ها وسکه فروش های خیابان فردوسی (حد فاصل چهاراره استانبول تا میدان فردوسی) به جز دو سه صرافی، هیچ صرافی دیگری حاضر به خرید سکه از مردم نبودند.

آنها می گویند زمانی که معلوم نیست قیمت ها تا چه کانالی قرار است پایین بیاید، خرید به صرفه نیست؛ یکی از سکه فروش ها می گوید: به محض اینکه سکه بخریم باید بفروشیم و اگر سکه را نگه داریم احتمالا ضرر سنگین خواهیم کرد.

او می گوید: روز پنج شنبه قیمت سکه 23 میلیون تومان بود و هیچکس حاضر به فروش سکه نبود ولی امروز در کانال ۱۹ میلیونی از صبح فقط مردم برای فروش به ما مراجعه می کنند. بازار امروز در شوک کاهش قیمت هاست و به همین دلیل هم خرید سکه ها به صرفه نیست.

از صرافی ها و سکه فروشی های فردوسی بیانگر آن است که خریداری برای ربع و نیم سکه در هیچ کدام از صرافی ها وجود ندارد؛ فقط چند صرافی از مردم سکه امامی را با قیمت ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می خرند. قیمت فروش سکه امامی در این صرافی ها ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 دلال‌هایی که در خیابان فردوسی حضور دارند: به مردم می‌گویند “اگر دلار دارید سریع بفروشید”. ریزش های بیشتری در راه است؛ بازاری ها احتمال می دهند دلار به کانال ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان عقبگرد داشته باشد. البته زمزمه دلار ۳۳ هزار تومانی هم از بین دلال ها شنیده می شد.

برخلاف روزهای قبل که صف های خرید ارز سهمیه ای مقابل صرافی ها شکل گرفته بود، امروز دیگر خبری از صف خرید نبود؛ از مهمترین دلایل عدم تشکیل صف خرید برای دلار سهمیه ای نزدیک شدن قیمت دلار توافقی به بازار آزاد است.

هم‌اکنون قیمت خرید دلار از مردم در خیابان فردوسی ۳۹ هزار تومان و فروش دلار نیز ۳۹۸۰۰ تومان اعلام شده است.قیمت دلار توافقی نیز که برای ساعاتی بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان هم قیمت خورده بود، هم اکنون در کانال ۳۷ هزار تومان مبادله می شود.