آلمان و ۱۳ متحد ناتو تفاهم‌ اولیه‌ای را برای تهیه مشترک سامانه‌های پدافند هوایی امضا کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،آلمان و۱۳متحد ناتو پنجشنبه (۱۳ اکتبر) تفاهم‌ اولیه‌ای را برای تهیه مشترک سامانه‌های پدافند هوایی در دسته سامانه‌هایی مثل سامانه اسرائیلی آرو۳ (پیکان ۳) و سامانه آمریکایی پاتریوت امضا کردند. […]

آلمان و ۱۳ متحد ناتو تفاهم‌ اولیه‌ای را برای تهیه مشترک سامانه‌های پدافند هوایی امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،آلمان و۱۳متحد ناتو پنجشنبه (۱۳ اکتبر) تفاهم‌ اولیه‌ای را برای تهیه مشترک سامانه‌های پدافند هوایی در دسته سامانه‌هایی مثل سامانه اسرائیلی آرو۳ (پیکان ۳) و سامانه آمریکایی پاتریوت امضا کردند.

به گزارش رویترز، مراسم امضای این قرارداد در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد. آلمان، بریتانیا، اسلواکی، نروژ، لتونی، مجارستان، بلغارستان، بلژیک، چک، فنلاند، لیتوانی، هلند، رومانی و اسلوونی در آن شرکت کردند.

اخیراً جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به او وعده ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته داد. گفت‌وگوی تلفنی بایدن با زلنسکی بعد از آن انجام شد که روسیه با فرمان رئیس‌جمهور این کشور، شهرهای مختلف اوکراین را هدف حملات سنگین موشکی و پهپادی قرار داد.