برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل به زائران اربعین در حال انجام است معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: جلسات هماهنگی اربعین آغاز شده و همزمان با کل کشور، در سطح استان برنامه‌ریزی برای اربعین امسال در حال انجام است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدعلی صلواتی اظهار کرد: جلسات هماهنگی اربعین […]

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حمل‌ونقل به زائران اربعین در حال انجام است

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: جلسات هماهنگی اربعین آغاز شده و همزمان با کل کشور، در سطح استان برنامه‌ریزی برای اربعین امسال در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدعلی صلواتی اظهار کرد: جلسات هماهنگی اربعین آغاز شده و همزمان با کل کشور، در سطح استان برنامه‌ریزی برای اربعین امسال در حال انجام است.

وی افزود: تلاش می‌شود در ایام اربعین امسال با حداکثر ظرفیت به زائران خدمت‌رسانی و بهترین شرایط برای زائران فراهم شود. در آینده نیز با تشکیل جلسه استفاده از ظرفیت ناوگان سایر دستگاه‌ها، کارخانه‌ها و صنایع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه امسال هم استقبال زوار از سفر اربعین چشمگیر است که این موضوع لزوم هماهنگی و تأمین خدمات را بیشتر می‌کند، گفت: جهت هماهنگی کشوری منتظریم در سطح کشور نیز ستاد اربعین تصمیمات لازم را به استان‌ها ابلاغ کند.

صلواتی در ادامه با اشاره به کمبود ناوگان حمل‌ونقل مسافر بین شهری تصریح کرد: طی چندسال گذشته با توجه به شرایط شیوع کرونا که منجر به کاهش تعداد مسافر شد همچنین نبود واردات و کمبود تولید اتوبوس در کشور، با بحران کمبود ناوگان مواجه شده‌ایم. همچنین بخشی از ناوگان به بخش سرویس کارخانه‌ها وارد و از حمل‌ونقل مسافر خارج شده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان همواره یکی از پیشتازان ناوگان اتوبوسرانی بوده اما اکنون با همین مشکل مواجه شده است. امید است بتوان در آینده خدمات بهتری نیز به مردم ارائه داد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: مسئولان در سطح کشور برای رفع این مشکل در حال تصمیم‌گیری هستند و ظرفیت‌های قانونی در بودجه ۱۴۰۲ برای آن در نظر گرفته شده است تا تسهیلاتی به ناوگان اتوبوس بین شهری تعلق گیرد. نوسازی ناوگان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.