نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، جشن ملی نوروزگاه‌ها را آیینه تمام‌نمای سنت‌های اصیل کردستان عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محسن فتحی روز یک‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در بازدید از جشن‌های ملی نوروزگاه در سنندج، گفت: با اجرای جشن‌های نوروز‌گاه می‌توان بیش از گذشته مردم […]

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، جشن ملی نوروزگاه‌ها را آیینه تمام‌نمای سنت‌های اصیل کردستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محسن فتحی روز یک‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در بازدید از جشن‌های ملی نوروزگاه در سنندج، گفت: با اجرای جشن‌های نوروز‌گاه می‌توان بیش از گذشته مردم دنیا را با آداب و رسوم نوروز استان آشنا کرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر زنده نگه داشتن میراث‌کهن این مرز و بوم به ویژه در ایام نوروز، اظهار داشت: معرفی آداب و رسوم نوروزی استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بومی ازجمله جنگ شادی، بازارچه، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، احیا و یادآوری می شود.

او عنوان کرد: برگزاری جشن نوروزگاه و سایر رویدادهای فرهنگی در ایام مختلف سال، توسعه صنعت گردشگری استان را به‌دنبال خواهد داشت.

فتحی افزود: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، استان کردستان را به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از اقدام‌های بسیار ارزشمند اداره کل‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و نهادهای مربوطه در این ایام، یادآور شد: امیدواریم برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام شده موجب افزایش ماندگاری و ثبت خاطرات خوش برای مسافران و گردشگران در استان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از حضور و استقبال مسافران و گردشگران از جشن‌های نوروزگاه در استان خبر داد و گفت: به‌منظور پاسداشت سنت‌های نوروزی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع، هر روز در محل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

یعقوب گویلیان، اظهار داشت: نوروزگاه ها پاتوق فرهنگی و اجتماعی مسافران نوروزی است و با اجرای برنامه‌هایی در قالب نمایش به معرفی آداب و رسوم منطقه می‌پردازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: در حاشیه اجرای این مراسم‌، نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی بر‌پا شده که خوشبختانه استقبال کم‌نظیر گردشگران نشان از رضایت آنان دارد.

او بیان کرد: فرهنگ غنی استان در خصوص پذیرایی از مهمانان و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، در افزایش رضایت‌مندی گردشگران حائز اهمیت است.

گویلیان، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از طریق گردشگری و با ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت گردشگران، گامی مثبت برای توسعه اقتصاد استان برداریم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان