منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به منطقه‌ای در شمال شرق نیجریه ۱۱ نفر را کشتند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فرانسه، نیروهای داعش با حمله به یک پایگاه ارتش و شهری در شمال شرقی نیجریه، شماری از نیروهای نظامی و مردم غیرنظامی را کشتند. بر […]

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به منطقه‌ای در شمال شرق نیجریه ۱۱ نفر را کشتند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری فرانسه، نیروهای داعش با حمله به یک پایگاه ارتش و شهری در شمال شرقی نیجریه، شماری از نیروهای نظامی و مردم غیرنظامی را کشتند.

بر اساس این گزارش، نیروهای داعش (ولایت غرب آفریقا) سوار بر کامیون و با حمل مسلسل، به شهر مالام فاتوری در منطقه آبادام حمله کردند.

یک افسر ارتش نیجریه گفت: گروهی از تروریست‌ها به پایگاه نظامی حمله کردند و گروه دیگر از آنان هم به شهر حمله کردند و آنجا را به آتش کشیدند.

این افسر نظامی افزود: در حمله به پایگاه نظامی ۱۱ نفر از جمله ۹ سرباز و ۲ نیروی پلیس کشته شدند.

چهارشنبه گذشته نیز در پی حمله افراد مسلح به روستای مایکاتاکو واقع در ایالت پلاتو در شمال نیجریه ۱۲ نفر کشته شدند.

براساس گزارش‌های نهادهای رسمی، شمال غرب و مرکز نیجریه شاهد افزایش حملات از اواخر سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. موارد آدم ربایی‌های دسته جمعی و دیگر جنایات خشونت آمیز نیز در این منطقه به شدت افزایش یافته و دولت نتوانسته است نظم و قانون را در این مناطق برقرار کند.

چند ماه قبل، نیروهای چاد، کامرون، نیجریه و نیجر در چارچوب نیروهای نظامی مشترک حمله هماهنگ جدیدی را در چهار کشور با هدف نابودی بوکوحرام و سایر گروه‌های تروریستی فعال در منطقه اطراف دریاچه چاد انجام دادند.