۱۳ تیم‌ هلال احمر کردستان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این جمعیت زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی در اربعین حسینی را فراهم کرده و ۱۳ تیم امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرز باشماق مریوان مستقر شده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیام […]

۱۳ تیم‌ هلال احمر کردستان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این جمعیت زیرساخت‌های لازم برای خدمات رسانی در اربعین حسینی را فراهم کرده و ۱۳ تیم امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرز باشماق مریوان مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیام جلالی با اشاره به اینکه از حدود ۲ هفته گذشته ستاد اربعین جمعیت هلال احمر استان راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: وظیفه اصلی جمعیت، امداد و نجات است و بر این اساس بحث امداد و نجات جاده‌های منتهی به مرز باشماق به ما واگذر شده است.

وی با اشاره به استقرار تیم‌ های امداد و نجات در مسیرهای منتهی به مرز باشماق مریوان، گفت: جمعیت هلال احمر در این مسیرها ۶ پایگاه ثابت دارد که ۹ پایگاه موقت هم اضافه کرده و چهار تیم نیز با امکانات و آمبولانس از چهار استان فارس، تهران، البرز و سمنان وارد استان شده اند تا در این ماموریت استان را کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: همزمان با روز افتتاحیه، ۱۳ تیم امداد و نجات هلال احمر در مسیرها مستقر شدند که بصورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می پردازند، ضمن اینکه چهار تیم از این تعداد با تمام امکانات در مرز باشماق مستقر شده است.

به گفته وی براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است ۲ تیم تخصصی نیز در سلیمانیه مستقر شود، تمام کارهایشان انجام شده و هر زمان لازم باشد در مسیر سلیمانیه مستقر خواهند شد.

جلالی با بیان اینکه ورزشگاه زاگرس در مریوان نیز برای اسکان و پذیرایی زائران در اختیار هلال احمر قرار گرفته است، گفت: امکان اسکان ۷۰۰ نفر از خواهران و ۷۰۰ نفر از برادران در این ورزشگاه فراهم است و نیروهای امدادی بصورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می پردازند.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است. تردد زائران از مرز باشماق از ۱۵ شهریور به صورت رسمی آغاز شده و دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین، در مرز باشماق مستقر شده‌اند و در شیفت‌های مختلف کاری، پاسخگوی زائران هستند.

۱۰ موکب در سطح شهر مریوان برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده که ۲ موکب آن در نقطه صفر مرزی و مرز باشماق مستقر است.

همچنین حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی زائران از شهر مریوان به مرز باشماق در نظر گرفته شده و تاکسیرانی نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.