برخورداری عشایر کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی تا دو سال آینده رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تا دو سال آینده تمام مناطق عشایری کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی‌زاده ‍در گردهمایی ویدئوکنفرانسی مدیران ستادی و […]

برخورداری عشایر کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی تا دو سال آینده

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تا دو سال آینده تمام مناطق عشایری کشور از برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی‌زاده ‍در گردهمایی ویدئوکنفرانسی مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور اظهار داشت: تا دو سال آینده تمام مناطق عشایری کشور از نعمت برق شبکه‌ای و خورشیدی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری نشست با رئیس مرکز آمار ایران در خصوص ضرورت بروزرسانی سرشماری عشایر کوچنده کشور، گفت: موضوع آمار عشایر یک موضوع پایه‌ای و اساسی است اما در عرصه با جمعیتی مواجه هستیم که عشایر هستند اما در آمار مرکز آمار ایران سرشماری نشده‌اند.
پاپی‌زاده ادامه داد: از آنجا که در آینده توزیع آرد و سوخت و سایر خدمات به صورت هوشمند انجام خواهد شد، بروزرسانی آمار جمعیت عشایر کوچنده کشور ضروری است به همین منظور با تفاهم و همکاری با مرکز آمار ایران سرشماری عشایر کوچنده کشور بروزرسانی می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: در بودجه امسال حدود ۲۰۷۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ تسهیلات ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده و هدف‌گذاری ما این است که حداقل ۵ ‌هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به عشایر کشور اختصاص یابد.
وی با تاکید به مدیران استانی برای پیگیری سهم عشایر از این تسهیلات از طریق استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های استانی، گفت: نقدیگی تاثیری زیادی در فعالیت‌های تولیدی دارد و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی باید نقدینگی بیشتری برای عشایر تامین کنیم تا بتوانیم سطح تولیدات آنان را افزایش دهیم