معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: تغییرات موجود در دولت و بی‌ثباتی در وزارت صمت، سیاستگذاری‌ کلان و ریل‌گذاری اصولی برای رسیدن به اهداف این وزارتخانه را دچار مشکل کرده است.   به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی نبوی روز شنبه در بیست و […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: تغییرات موجود در دولت و بی‌ثباتی در وزارت صمت، سیاستگذاری‌ کلان و ریل‌گذاری اصولی برای رسیدن به اهداف این وزارتخانه را دچار مشکل کرده است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی نبوی روز شنبه در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان تاکید کرد: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از فروردین ۱۳۹۶ تاکنون(در عرض ۶ سال) ۹ وزیر و سرپرست به خود دیده است.

وی خاطرنشان کرد: در چنیین شرایطی، هیچ سیاستگذاری نمی‌تواند در طول یک تا دو سال و کمتر از ۲۰ ماه، فرایند ریل‌گذاری و سیاستگذاری کلان را انجام دهد و به اهداف خود برسد.

وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت از تابستان سال ۱۳۹۰ پس از ادغام وزارتخانه بازرگانی با وزارت صنایع و معادن تشکیل شد.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) همچنین گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، افزایش توان صادراتی و خوشه‌سازی بین بُنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: لازم است بخش معدن نیز در این برنامه مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا این بخش می‌تواند زیرساخت توسعه کشور باشد.

نبوی ادامه داد: امروز در کشور کمبود جدی از نظر زیرساخت تامین مواد اولیه در بسیاری از حوزه‌ها و صنایع فولادی، معدنی، مسی و پتروشیمی وجود ندارد اما باید زنجیره‌های ارزش را تکمیل و محصولات با ارزش افزوده بالاتر تولید کنیم و توان صادراتی خود را در زمینه کالاهای دارای ارزش افزوده بالاتر، با کمک کارآفرینان ارتقاء دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت بیان کرد: سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مورد علاقه بخش خصوصی مورد توجه دولت است و تلاش ما این است که با ارائه مُشوق‌های لازم، فعالان بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری، جذب عرصه‌های تولیدی کشور شوند.

وی افزود: بر اساس آمار، رشد بخش صنعت و معدن بسیار خوب بوده که قابل تقدیر است و بطور حتم با انگیزه بالای فعالان صنعتی و معدنی و کارآفرینان بزرگ کشور، این روند رشد نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

نبوی با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌های بخش خصوصی در کنار سیاستگذاران افزود: با سیاستگذاری جامع در کنار یکدیگر می‌توانیم به اهداف مشترک خود که همانا رشد اقتصادی کشور است، دست پیدا کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: بانک اطلاعاتی خوبی توسط خانه صنعت و معدن اصفهان ایجاد شده است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه بانک اطلاعاتی وسیعتر و جامعتر ی را در سامانه جامع تجارت دنبال می‌کند و برنامه ریزی لازم در پیوند انجام شده و پایش اطلاعات بسیار خوبی هم در حال اجراست.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خاطرنشان کرد: اطلاعات واحدهای بزرگ صنعتی در زمینه مصرف انرژی در سامانه جامع تجارت بعنوان یک بانک اطلاعاتی گسترده، روز به روز تکمیل و این داده‌ها بصورت دائم رصد می شود.

نبوی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک سیاست را پیگیری و سامانه‌های متعدد موجود را جمع‌آوری می کند تا بتواند آمار یکپارچه و قابل اتکایی را برای تصمیم گیری و سیاستگذاری‌های کلان مورد استفاده قرار دهد.

شایان ذکر است، بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان، امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

در این مراسم از واحدهای نمونه ملی و استانی در بخش صنعت معدن شامل پنج شرکت نمونه کشوری، حدود ۴۰ نمونه استانی و پنج شرکت معدنی استانی با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.