جهادِ بسیج سازندگی در خدمت و محرومیت‌زدایی رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت:بسیج سازندگی بر اساس رسالت ذاتی خود، همواره در مناطق محروم به مردم خدمات‌رسانی می‌کند و کمک‌حال دولت‌ها در بحث محرومیت‌زدایی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اکبر اسماعیلی با تبریک فرارسیدن ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج […]

جهادِ بسیج سازندگی در خدمت و محرومیت‌زدایی

رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت:بسیج سازندگی بر اساس رسالت ذاتی خود، همواره در مناطق محروم به مردم خدمات‌رسانی می‌کند و کمک‌حال دولت‌ها در بحث محرومیت‌زدایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اکبر اسماعیلی با تبریک فرارسیدن ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی بر اساس فرمان مقام معظم رهبری بر تمام تلاشگران و خدمتگزاران واقعی، اظهار داشت:آنچه که به‌عنوان خدمت‌رسانی توسط بسیج سازندگی به مردم شریف ارائه شده گوشه کمی از خدمت بسیج سازندگی استان به مردم بوده است.
وی بیان داشت:بعد از ادغام جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی و بنا به دغدغه مقام معظم رهبری و آینده‌نگری ایشان در مورد خدمت‌رسانی واقعی به مردم دستور تأسیس این سازمان را صادر شد.
اسماعیلی گفت:زمزمه بسیج سازندگی خدمت به مردم بود و چون این امر از نفس قدسی مقام معظم رهبری دمیده شد به‌جان‌ودل نشست و آنچه که مدنظر ایشان بود امروز در کشور با حضور تلاشگران و جهادگران به منصه ظهور رسیده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه عنوان داشت:به‌جرئت می‌توان گفت که اگر سازمان سپاه مولود این انقلاب است بسیج سازندگی می‌تواند فرزند شایسته‌ای برای این نهاد مردمی و انقلابی باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد:بسیج سازندگی از اولین سال‌های تأسیس خود تا به امروز در کنار مردم چه در روال عادی و چه در شرایط سخت هرگز مردم را تنها نگذاشتند و به‌عنوان خدمت‌رسان واقعی به این مردم ارائه خدمت کردند.
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در بسیج سازندگی استان کردستان اظهار داشت: مجموعه بسیج سازندگی استان کردستان در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های خاصی داشته است که در بحث فنی و عمرانی و زیر ساخت می‌توان به مهم‌ترین پروژه در دست اقدام یعنی شبکه آبرسانی به مناطق محروم بوده است که با این کار مناطق کم‌برخوردار از آب بهداشتی و کافی بهره‌مند شدند.
اسماعیلی در ادامه گفت:با انعقاد قرارداد بین آبفا استان و بسیج سازندگی ۲۰۵ روستا باتوجه‌به دیدگاه خدمت‌رسانی در مجموعه بسیج سازندگی تا به امروز بالغ بر ۸۱ روستا در این مورد به نتیجه رسیده است و در ادامه ۱۴۱ روستا درگیر پروژه برای به سرانجام رسیدن است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:اجرای ۲۷۷ هزار و ۲۲۵ متر حفاری، ۲۶۹ هزار و ۴۱۵ متر لوله‌گذاری، احداث ۵۴ مخزن ۵۸ باب ایستگاه و حفر ۱۶ چاه از جمله اقداماتی بوده که برای آبرسانی به این روستاهای کردستان انجام شده است.
به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان، اعتبار اختصاص‌یافته بر اساس برآورد سال ۱۴۰۰ برابر با ۵۲۸ میلیارد بوده که تا امروز حتی یک ریال به این قرارداد اضافه نشده و از محل اعتبارات داخلی این پروژه با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶۰ درصد در حال انجام است.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به مرمت و بازسازی خانه محروم در استان افزود:سال گذشته ۵۰ خانه محروم بازسازی و در ادامه در زمینه بازسازی مدارس و خانه عالم بیش از ۸۷ باب انجام‌گرفته است.
وی در بحث بازسازی راه بیان داشت:سال گذشته ۸۰ تن قیر به دستگاه‌های متولی در حوزه احداث و بازسازی راه‌ها به‌صورت رایگان داده شده و این ظرفیت امسال نیز بدون هیچ سقفی ظرفیت واگذاری قیر به پروژه‌ها را بر اساس استانداردهای لازم را خواهیم داشت.
اسماعیلی با اشاره به پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی افزود:در قالب تبصره ماده ۱۶ در حوزه اشتغال روستایی سازمان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ۶۹۹ نفر در سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون‌تومانی در استان شده‌اند که توانسته‌ایم در حوزه اشتغال‌زایی گام‌هایی خوبی برداریم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام‌گرفته سهم تسهیلات اشتغال‌زایی که برای سازمان بسیج سازندگی تعریف شده در سال جاری ۱۲۶ میلیارد تومان است که تا این لحظه ۱۲۳ میلیارد تومان برابر ۸۵۰ نفر متقاضی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
اسماعیلی بیان داشت:سال گذشته ۵۲۲ سری جهیزیه به زوجین نیازمند اهدا و امسال نیز ۱۸ سری دیگر در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
وی افزود:مردم کردستان در حوزه‌های مختلف شایسته هر نوع خدمتی هستند و تمام توان و تلاش سپاه ایجاد بسترهای لازم برای رفع مشکلات در روستاها و ایجاد بسترهای لازم برای توجیه‌پذیر بودن هرچه بیشتر زندگی در روستاها است.