سکوت این روزهای رسانه‌های غربی درباره وضعیت نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی این پرسش را پیش می‌کشد که طرفداران گردش آزاد اطلاعات چرا به سانسور سیستماتیک درباره وضعیت او روی آورده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،در حالی که بیش از سه هفته از حمله به “سلمان رشدی”، نویسنده مرتد کتاب […]

سکوت این روزهای رسانه‌های غربی درباره وضعیت نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی این پرسش را پیش می‌کشد که طرفداران گردش آزاد اطلاعات چرا به سانسور سیستماتیک درباره وضعیت او روی آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،در حالی که بیش از سه هفته از حمله به “سلمان رشدی”، نویسنده مرتد کتاب “آیات شیطانی” می‌گذرد رسانه‌های غربی از همان لحظه آغاز حمله سیاست بایکوت خبری را درباره او در دستور کار قرار دادند، به گونه‌ای که در این مدت نه تصویری از او منتشر شده و نه کوچکترین اطلاعی از وضعیت جسمانی او به مخاطبان ارائه شده است.

سیاست سانسور و بایکوت خبری درباره رشدی را از همان لحظه نخست واقعه می‌توان مشاهده کرد. در چند تصویر معدودی که از صحنه وقوع حادثه منتشر شد، تصاویر به گونه‌ای برداشته شده‌اند که پرسنل امدادرسان میان دید مخاطب و جسد نیمه‌جان سلمان رشدی حائل ایجاد کنند.