انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان مرتضوی گفت: در پروژه انتقال آب دریا به استان، بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل دوندگی شبانه روزی خادمان مردم است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان

مرتضوی گفت: در پروژه انتقال آب دریا به استان، بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل دوندگی شبانه روزی خادمان مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان در خصوص پروژه های انتقال آب از دریا به اصفهان، بیان کرد: با تغییر مدیریت و هیئت مدیره شرکت تأمین آب صفه و همزمان با مذاکره با سطح ملی مراحل مطالعاتی این پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان را مورد بررسی قرار دادیم.
وی ادامه داد: با پیشینه ای که در استان داشتیم می دانستیم نباید از شریانی که ظرفیت محدود دارد و شیرفلکه هم دست ما نیست، آب گیری کنیم و به سمت خرید آب پیش رویم.
استاندار اصفهان اظهار کرد: لذا با ریاست محترم جمهوری وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از آب دریا یک خط و آبگیر اختصاصی برای استان تخصیص دهیم.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های مجاهدانه و شبانه روزی اکنون یک شرکت قوی و ۸ پیمانکار در پروژه انتقال آب دریا به استان مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: البته در آن منطقه دو خط اختصاصی برای استان با افق ۴۰۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفتیم که در مرحله نخست، در حال اجرای خط اول با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب هستیم.
استاندار اصفهان اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل تلاش های شبانه روزی خادمان مردم است.
استاندار اصفهان متذکر شد: در ابتدای راه برآورد این بود که زمان بهره‌برداری از این پروژه ۹ ساله خواهد بود اما در تلاش هستیم در دولت سیزدهم این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.