استاندار فارس گفت: شهرستان آباده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان‌های پیشرو استان فارس است و می تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌ها مطرح شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، استاندار فارس در سی و ششمین سفر شهرستانی خود،از طرح های عمرانی، گردشگری، اقتصادی و زیربنایی […]

استاندار فارس گفت: شهرستان آباده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان‌های پیشرو استان فارس است و می تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌ها مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، استاندار فارس در سی و ششمین سفر شهرستانی خود،از طرح های عمرانی، گردشگری، اقتصادی و زیربنایی شهرستان آباده بازدید کرد.

محمدهادی ایمانیه، شهرستان آباده را در زمینه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان‌های پیشرو دانست و گفت: این شهرستان با توجه به عملکرد و مدیریت خوبی که در این زمینه داشته در جلسه اخیر شورای مسکن استان به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌های فارس مطرح شد و امیدواریم به عنوان نخستین شهرستان به تعهدات خود در زمینه واگذاری مسکن به متقاضیان عمل کند.

او گفت: شهرستان آباده از شهرستان‌های قدیمی استان است و از جنبه‌های مختلف ظرفیت‌های بسیار فراوانی نیز دارد.

ایمانیه افزود: در حوزه اقتصادی معادن بسیاری در این شهرستان وجود دارد از جمله معادن خاک نسوز که در کشور بی نظیر است.

او در بازدید از کارخانه تولید سرامیک هخامنش آباده اظهار داشت: این واحد تولیدی در زمینه تامین برق و گاز مشکلاتی داشت که حل خواهد شد.

استاندار فارس، اتصال شهرستان آباده به آزادراه شیراز – اصفهان را مُهم توصیف کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال آزادراه زیر بار ترافیک برود و بحث اتصال آباده به این آزادراه نیز محقق شود.

ایمانیه پس از بازدید از محور آباده به خسروشیرین گفت: امیدواریم بتوانیم مساله اتصال این محور به آزادراه را با پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین با کمک وزارت راه و شهرسازی قبل از زیر ترافیک رفتن آزادراه مرتفع حل کنیم.

او درباره پژوهش سرای دکتر مهربان هم گفت: این طرح نیز تاکنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با کمک وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس امسال به بهره برداری برسد.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از مشارکت خوب و جدی خیران و کمک‌های خوب دولت برای ساخت بیمارستان آباده بیان کرد: با توجه به مشکلات متعددی که در خدمات دهی به بیماران دارای عارضه قلبی در شمال استان داشتیم مردم شمال استان از جمله شهرستان‌های آباده، اقلید، بوانات، سرچهان، خرم بید و حتی پاسارگاد مجبور بودند بیماران خود را به شیراز اعزام کنند.

ایمانیه افزود: با راه اندازی مرکز قلب شمال استان در محل بیمارستان آباده و آغاز به کار مرکز آنژیوگرافی از حدود ۲ ماه قبل، این خدمت درمانی مُهم در همین مکان انجام و نیاز به اعزام مرتفع شد.

او گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آینده نزدیک شاهد راه اندازی جراحی قلب در بیمارستان آباده باشیم.

استاندار فارس، با اشاره به آماده سازی سایت اورژانس هوایی و مکان فرود بالگرد در بیمارستان آباده گفت: خوابگاه دانشجویی ویژه دانشجویان دانشکده پرستاری نیز در دست ساخت است که تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ایمانیه ضمن بازدید از روند اجرای هتل سه ستاره و مجتمع گردشگری آپایه که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: با توجه به این که این طرح در انتظار دریافت تسهیلات بانکی است با توجه به قول مساعد بانک برای همکاری در این زمینه امیدواریم تا قبل از فرار رسیدن نوروز ۱۴۰۲ شاهد افتتاح این هتل نیز باشیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این سفر از طرح های مهم شهرستان آباده از جمله بیمارستان امام خمینی (ره)، هتل و مجتمع گردشگری آپاتیه، دبیرخانه شهرجهانی منبت، کارخانه در حال ساخت هخامنش، تصفیه خانه فاضلاب، پژوهش سرای مرحوم مهربان، کشتارگاه مرغ و سایت صنایع سنگین بازدید کرد.