کشورهای استرالیا و ژاپن امروز (شنبه) از توافق برای گسترش همکاری‌های امنیتی خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا و فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی وی اعلام کردند که در واکنش به چالش‌های امنیتی منطقه، برای گسترش همکاری‌های امنیتی به توافق رسیده‌اند. کیشیدا همچنین اعلام کرد که […]

کشورهای استرالیا و ژاپن امروز (شنبه) از توافق برای گسترش همکاری‌های امنیتی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا و فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی وی اعلام کردند که در واکنش به چالش‌های امنیتی منطقه، برای گسترش همکاری‌های امنیتی به توافق رسیده‌اند.

کیشیدا همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا توانمندی‌های دفاعی ژاپن را ظرف ۵ سال تقویت کرده و تمام گزینه‌های موجود برای دفاع از خاک ژاپن، از جمله «توانمندی‌های ضدحمله‌ای» این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

استرالیا و ژاپن همچنین از همکاری مشترک در حوزه مواد معدنی کلیدی به منظور ایجاد زنجیره‌های امن عرضه مواد مورد نیاز جهت استفاده در صنایع پیشرفته تولیدی توکیو، خبر دادند.

ملاقات سران استرالیا و ژاپن که در شهر پِرث، مرکز استرالیای غربی صورت گرفت، یک روز پس از آن بود که نیروی هوایی آمریکا دیروز در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین بر سر تایوان و احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی، از استقرار بمب‌افکن‌های فراصوت B-۱B در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام خبر داد.