رئیس جمهوری روسیه با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا بر جریانات اقتصادی و سیاسی جهان، یادآور شد: توافقنامه صادرات محصولات غذایی استانبول به اهداف خود نرسیده و تقریباً تمامی مواد غذایی صادر شده از بنادر اوکراین به اروپا ارسال و به کشورهای فقیر نرسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،ولادیمیر […]

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به کاهش نفوذ آمریکا بر جریانات اقتصادی و سیاسی جهان، یادآور شد: توافقنامه صادرات محصولات غذایی استانبول به اهداف خود نرسیده و تقریباً تمامی مواد غذایی صادر شده از بنادر اوکراین به اروپا ارسال و به کشورهای فقیر نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق شرکت و سخنرانی کرد. موضوع رویداد سال جاری “به سوی جهانی چند قطبی” انتخاب شده است.

پوتین در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت که در شرایط کنونی چالش‌های دیگری جایگزین اپیدمی کرونا در جهان شده است. رئیس‌جمهور تاکید کرد: منظورم تب تحریم‌های کشورهای غربی، تلاش‌های تهاجمی علنی و  پنهان‌شان برای تحمیل الگوهای رفتاری خود به سایر کشورها و سلب حاکمیت و مطیع کردن آنها است. وی یادآور شد: این وضعیت منجر به کاهش اعتماد به دلار، یورو و پوند استرلینگ شده و حتی متحدان آمریکا نیز در حال کاهش ذخایر خود به ارز ملی آمریکا هستند.

وی تاکید کرد که کاهش نفوذ واشنگتن بر جریانات اقتصادی و سیاسی جهانی، کاتالیزور اصلی این فرآیند بوده است. وی گفت: اکثریت مطلق کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام منطق مخرب سیاست تحریم‌ها را نمی پذیرند و در اینجا اصول منفعت و همکاری متقابل در مرکز روابط تجاری بین کشورها قرار دارد.