معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت الحاق اوکراین به ناتو می‌تواند به جنگ جهانی سوم ختم شود و خود ناتو متوجه این موضوع است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«الکساندر وندیکتوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» گفت الحاق اوکراین به ناتو می‌تواند به جنگ جهانی […]

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت الحاق اوکراین به ناتو می‌تواند به جنگ جهانی سوم ختم شود و خود ناتو متوجه این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«الکساندر وندیکتوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «تاس» گفت الحاق اوکراین به ناتو می‌تواند به جنگ جهانی سوم ختم شود و خود ناتو این را درک می‌کند. به گفته وی، درخواست اوکراین برای عضویت سریع در ناتو بیشتر یک حرکت تبلیغاتی است.

وی افزود: کی‌یف به خوبی می‌داند که چنین اقدامی به معنای تشدید تضمینی به سوی جنگ جهانی سوم است. ظاهراً این چیزی است که آن‌ها رویش حساب کرده‌اند. ایجاد هیایوی اطلاعاتی و جلب توجه مجدد به خود.

به گفته این مقام امنیتی ارشد روسیه، «اما با توجه به این که بسیاری از اعضای رژیم کی‌یف با واقعیت میانه‌ای ندارند، تعجب نمی‌کنم اگر برخی از افراد در آنجا واقعاً انتظار داشته باشند که کشورشان در ناتو پذیرفته شود». وی افزود: ما همچنین می‌دانیم که به رغم اظهارات مبنی بر عدم مداخله در وقایع اوکراین اقدامات واقعی که توسط غربی‌ها انجام شده نشان می‌دهد آن‌ها طرف مستقیم درگیری هستند.