فرماندار سنندج بر آماده سازی و تحویل پروژه های آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سنندج تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حسن عسکری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه حفظ جان دانش آموزان مقدم بر تمام برنامه های ماست […]

فرماندار سنندج بر آماده سازی و تحویل پروژه های آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سنندج تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حسن عسکری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه حفظ جان دانش آموزان مقدم بر تمام برنامه های ماست گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان موظف است نظارت و بازرسی های لازم در زمینه مدارس تخریبی و غیرمقاوم سطح شهر سنندج بعمل آورد و مدارس تخریبی را شناسایی کند.

وی تاکیدکرد: نوسازی مدارس موظف است خطرات احتمالی تخریب مدارس فرسوده را گزارش کند تا از بروز خطرات احتمالی در آینده پیشگیری شود.

وی توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی و مقاوم سازی مدارس یکی از نیازهای شهرسنندج است، بر اتمام و آماده سازی پروژه های آموزشی در تا اول مهر سال جاری تاکید کرد.

وی یادآورشد: این مهم باید در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شود و منابع و اعتباراتی جهت اتمام آن تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه مدارس مناطق کم برخوردار در اولویت تامین اعتبار قرار دارد اظهارکرد: در شورای آموزش و پرورش استان سرانه پنج درصدی لحاظ شود.

وی همچنین در زمینه آسفالت مدارس شهر سنندج گفت: مدارس حاشیه شهر سنندج باید در اولویت قرار گیرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه امروز جامعه با مشکل گرانی و تورم مواجه است تصریح کرد: برای دریافت شهریه از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی باید همه پارامترها لحاظ شود.

وی افزایش ۶۰ درصدی شهریه در مدارس غیر دولتی را رقم بالایی دانست و گفت: از آنجا که سرانه به مدارس غیردولتی تعلق نمی گیرد حداقل ۲۵ _ ۳۰ درصد شهریه ها باید افزایش یابد.

عسکری بر ارائه آموزش های تخصصی و اشتغالزا در روستاهای سطح شهر تاکید کرد و گفت: در این راستا باید ساز و کار و پتانسیل های لازم جهت آموزش در روستا فراهم شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان