موحد گفت: تاکنون ۷۳ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند، ۹ درصد در حال اتصال هستند و اتصال ۱۸ درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در برنامه گفتگوی ویژه شب گذشته آخرین وضعیت اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند […]

موحد گفت: تاکنون ۷۳ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند، ۹ درصد در حال اتصال هستند و اتصال ۱۸ درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در برنامه گفتگوی ویژه شب گذشته آخرین وضعیت اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با حضور موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی شد.

آخرین آمار اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند چیست؟

موحد: تاکنون ۷۳ درصد دستگاه های اجرایی به طور قطعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند، ۹ درصد در حال اتصال هستند و اتصال ۱۸ درصد دستگاه ها هنوز انجام نشده است.

بعد از جلسه کمیته نظارتی و دستور رئیس جمهور در این خصوص، جلساتی با دستگاه های مادر داشتیم که اتصال دستگاه های زیرمجموعه آنها تعیین تکلیف شود و زمان بندی برای اتصال اخذ شد. تا ۳۰ آذرماه اتصال این ۲۶ دستگاهی که تاکنون به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده اند باید تکمیل و پنجره واحد در خود دستگاه ها راه اندازی شود.

نتایچ کمیته نظارتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه شده است؟

خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: وزارت ارتباطات باید نظارت برخط را هم ایجاد کند تا وضعیت اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات، روزانه به روز رسانی شود.

باید افکار عمومی را به کار بگیریم تا دستگاه های کم کار را پای کار بیاوریم. الان ما با بیماری عقب ماندگی اداری روبه رو هستیم. این پنجره واحد برای این است که مردم برای دریافت خدمات به یک جا مراجعه کنند و دچار پیچیدگی بروکراسی اداری نشوند.

اطلاعات اولیه کمیته نظارتی به کمیسیون آمده است. آخرین به روز رسانی قرار است آخر هفته به کمیسیون ارسال شود.

ما طبق این گزارش، دستگاه هایی که کمتر از ۵۰ درصد به این تکلیف عمل کرده اند را به کمیسیون اصل ۹۰ احضار می کنیم. مسئولان را به خط می کنیم و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

بعضی دستگاه ها اذعان داشتند که استثناهای برای اتصال آنها وجود دارد، ایم موضوع درست است؟

موحد: باید دلایل دستگاه ها برای عدم اتصال سنجیده شود. ۳ مرحله دریافت، پردازش و تحویل برای خدمت داریم. بعضا تحویل برخی خدمت ها باید حضوری و فیزیکی باشد اما دریافت درخواست خدمت که باید الکترونیکی شود.

وزارت خارجه در خصوص نحوه ثبت نام ایرانیان خارج از کشور نکاتی را مطرح کرده است. هیچ استثنایی در دستگاهی نداریم. ممکن است زمان داده شود تا زیرساخت ها فراهم شود و بعد اتصال برقرار شود.

سازمان عشایر در قالب یکی از سامانه های وزارت جهاد در پنجره واحد وجود دارد اما باید سایر خدمات را هم تعیین تکلیف کند. تا زمانی که ۳۰درصد خدمات کامل نشود نمی توان آن را اتصال کامل محسوب کرد.

سازمان مدارس غیر دولتی هم اقداماتی انجام داده اما منجر به اتصال نهایی نشده است.