رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: با توجه به شرایط آلودگی هوای کشور و شهر اصفهان در روزهای اخیر، توجه هر یک از شهروندان به سهم خود از مسئولیت اجتماعی در زمینه کاهش آلودگی هوا حائز اهمیت است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان،سرهنگ “محمدرضا […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: با توجه به شرایط آلودگی هوای کشور و شهر اصفهان در روزهای اخیر، توجه هر یک از شهروندان به سهم خود از مسئولیت اجتماعی در زمینه کاهش آلودگی هوا حائز اهمیت است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان،سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با توجه به شرایط آلودگی هوا در کشور و شهر اصفهان در روز های اخیر می طلبد که شهروندان توجه ویژه ای به سهم و تاثیر اقدامات خود به منظور کاهش آلودگی هوا داشته باشند.
وی افزود: از آنجایی که خودروهای بنزین سوز و گازوییل سوز نقش اساسی در آلودگی محیط زیست دارند توصیه می شود شهروندان تا حدی که امکان دارد در داخل شهر با وسیله نقلیه عمومی تردد کرده و از رانندگی با وسیله شخصی پرهیز کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان پیرامون روشن گذاشتن مداوم خودرو تصریح کرد: روشن گذاشتن مداوم خودرو و انتشار دود آن در یک محیط علاوه بر اینکه برای افراد مضر است، محیط زیست را نیز آلوده می کند. لذا رانندگان از روشن گذاشتن خودرو در محیط های مختلف پرهیز نمایند.
این مقام انتظامی در توصیه ای به رانندگان خاطرنشان کرد: تعویض فیلتر هوای خودرو در زمان مناسب آلودگی هوا را به حداقل می رساند، از این رو رانندگان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، فیلتر هوا را با توجه به دوره زمانی تعیین شده از سوی سازنده خودرو تعویض کنند.