«طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود⁄ «مهارت» حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح تابستانه مهارت» خبر داد و گفت: با آموزش مناسب و مدیریت اوقات فراغت، زمینه‌های ایجاد اشتغال فراهم می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت […]

 «طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود⁄ «مهارت» حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح تابستانه مهارت» خبر داد و گفت: با آموزش مناسب و مدیریت اوقات فراغت، زمینه‌های ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به مصوبه «طرح تابستانه مهارت» اظهار کرد: این طرح با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و امروز جزییات آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: در طرح تابستانی مهارت، در نظر داریم به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارت‌محور در اوقات فراغت را ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» برشمرد و اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که از دیرباز برای کشور طراحی نشده «آموزش» است که متأسفانه بسیار قدیمی است بنابراین آموزش‌ها باید متناسب با زمان ارائه شود.

مرتضوی معتقد است که در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی نیز برای آن فرد فراهم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه آمار درست خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌های مربوطه آمار درست را ارائه کنیم و برای آن تعبیر درست داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که لازمه پیشرفت هر کشوری، آموزش‌های کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای است، بیان کرد: خوشبختانه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، تلاش‌های مضاعفی انجام داده تا ریل آموزشی را تغییر دهد و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز این شیوه را پیشه کرده‌اند و با قدرت این کار را ادامه می‌دهند.

مرتضوی با اشاره به مصوبات نشست امروز گفت: در این نشست ضمن رصد و پیگیری مصوبات نشست قبل، همه مصوبات عملیاتی و علاوه بر آن، طرحی نو برای ساختار آموزشی ۵ سال آینده بررسی شد.

وی افزود: همکاران در سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها، برنامه آموزشی را در برش سنواتی برای ۵ سال آینده طراحی کردند که در این نشست تصویب شد.

در این نشست همچنین آیین‌نامه نحوه تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صنوف حرفه‌ای و شغلی، کلیات‌ ساز‌وکارهای لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی، شیونامه اجرایی تدوین استانداردهای آموزشی ارزشیابی و شایستگی حرف و … بررسی شد.