شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفت که پکن و روسیه گفت کهدو کشور برغم خطرها و چالش‌های خارجی ارتباطات و همکاری خود را افزایش داده و به سوی پروژه‌های مشترک بزرگ حرکت کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شینهوا، رئیس جمهوری چین سه‌شنبه در نامه‌ای به چهارمین اجلاس بازرگانی انرژی […]

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین گفت که پکن و روسیه گفت کهدو کشور برغم خطرها و چالش‌های خارجی ارتباطات و همکاری خود را افزایش داده و به سوی پروژه‌های مشترک بزرگ حرکت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از شینهوا، رئیس جمهوری چین سه‌شنبه در نامه‌ای به چهارمین اجلاس بازرگانی انرژی چین و روسیه افزود: این پروژه‌ها انعطاف‌پذیری همکاری‌های چین و روسیه را نشان داده‌اند و چشم‌انداز وسیعی پیش روی مشارکت راهبردی جامع و همکاری‌های دو کشور در دوران جدید قرار داده‌اند.

وی خواستار همکاری نزدیک‌تر با روسیه در حوزه انرژی از جمله حفاظت از امنیت بین‌الملی انرژی و ثبات صنعتی شد و ادامه داد: همکاری در بخش انرژی شاخص مهمی در مورد همکاری عملی چین و روسیه و همچنین نیروهای مثبت جهت حفظ امنیت انرژی جهانی است.

شی جین پینگ تاکید کرد که طرف چینی آماده است که برای توسعه انرژی سبز، حفاظت از امنیت بین‌الملی انرژی و ثبات صنعتی و چرخه‌های عرضه با روسیه همکاری کند.

وی همچنین برای همکاری در زمینه توسعه پایدار، طولانی و سالم بازار جهانی انرژی اعلام آمادگی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در پیامی به شرکت کنندگان اجلاس بازرگانی انرژی چین و روسیه اعلام کرد که روابط مسکو و پکن برغم وضعیت بی‌ثبات در عرصه جهانی به طور پیوسته تقویت می‌شود.

پوتین صنعت انرژی را همچنان یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های همکاری اقتصادی دو کشور دانست و شراکت جامع و تعامل راهبردی دو طرف را در حال توسعه بیشتر توصیف کرد.

در پیام رئیس جمهوری روسیه که از سوی ایگور سچین مدیر اجرایی روسنفت قرائت شد، آمده است که مسکو و پکن اخیرا در تضمین سطح نسبتا بالای روابط دو جانبه در بخش‌های انرژی، زغال سنگ، گاز و نفت موفق عمل کردند و به طور مداوم بر روی اجرای پروژه‌های مشترک بزرگ در نیروگاه‌های هسته‌ای چین و تولید گاز طبیعی مایع همکاری می‌کنند.