جوابیه صنعت، معدن و تجارت کردستان به روزنامه تجارت در پی انتشار خبری در سایت روزنامه تجارت مورخ ۱۳ آبان روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان جوابیه ای را منتشر کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان کردستان برای اطلاع نویسنده گزارش […]

جوابیه صنعت، معدن و تجارت کردستان به روزنامه تجارت


در پی انتشار خبری در سایت روزنامه تجارت مورخ ۱۳ آبان روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان جوابیه ای را منتشر کرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان کردستان برای اطلاع نویسنده گزارش و در راستای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد که متن آن به شرح زیر است:


پس از دستور رهبر انقلاب مبنی بر عدم واردات لوازم خانگی از کشور کره جنوبی این نگرانی در جامعه به وجود آمده بود که سرنوشت لوازم خانگی هم شباهتی به خودروسازی پیدا کند و در انحصار ۲ شرکت بزرگ خودرو سازی قرار گیرد اما با نقش آفرینی شرکت های خصوصی و هموار بودن شرایط برای حضور تولیدکنندگان جدیدالورود در رقابت میان واحدهای تولیدی و افزایش سرمایه گذاری های مستمر نسبت به سالیان گذشته دیگر جایی برای نگرانی باقی نگذاشت و رشد و توسعه این صنعت حاکی از سیاستگذاری صحیح دولت و بخش خصوصی در صنعت لوازم خانگی است.
در دولت سیزدهم با ارزیابی کامل از عملکرد وزارت صمت واضح است که وضعیت صنایع تولیدی در حوزه لوازم خانگی بسیار مطلوب بوده و با استفاده و بهره گیری از تجارب تولیدکنندگان لوازم خانگی در یک سال اخیر، می توان به برنامه ای مدون و جامع که مطالبه رهبر انقلاب نیز هست، نزدیک تر شد.

رشد و توسعه صنعت لوازم خانگی در سالیان اخیر به گونه ای بوده که در استانی مرزی، مانند کردستان که برندهای مختلف لوازم خانگی خارجی از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور وارد می شد، امروز ۱۲ واحد دارنده پرونده بهره برداری در زمینه تولید انواع لوازم خانگی فعال هستند.
با توجه به حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته در این صنعت، رقمی حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان در این واحد‌های فعال هزینه شده و ۶۲۵ نفر از جوانان و مرزنشینان کردستانی را صاحب شغل کرده است.
اکنون نیز که عده ای به فعالیت های وزارت صمت در حوزه تولید لوازم خانگی واکنش منفی دارند و مدعی دلسوز بودن برای این صنعت هستند، شاید همان کسانی هستند که با ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی و توسعه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی استان از سوی وزارت صمت و معاون صنایع عمومی وزارت صمت دیگر نمی توانند در این حوزه به صورت سودجویانه گام بردارند.

کویستان عبدالحکیمی