عطوان در مقاله جدید خود با اشاره به نگرانی روزافزون سران صهیونیست از تحولات کرانه باختری اعلام کرد که انتفاضه جدید فلسطینیان این بار متفاوت از انتفاضه‌های قبلی خواهد بود و یک تهدید خطرناک برای موجودیت رژیم اشغالگر است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،ربی عطوان در مقاله جدید خود با اشاره […]

عطوان در مقاله جدید خود با اشاره به نگرانی روزافزون سران صهیونیست از تحولات کرانه باختری اعلام کرد که انتفاضه جدید فلسطینیان این بار متفاوت از انتفاضه‌های قبلی خواهد بود و یک تهدید خطرناک برای موجودیت رژیم اشغالگر است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،ربی 
عطوان در مقاله جدید خود با اشاره به نگرانی روزافزون سران صهیونیست از تحولات کرانه باختری اعلام کرد که انتفاضه جدید فلسطینیان این بار متفاوت از انتفاضه‌های قبلی خواهد بود در حالی که اوضاع میدانی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی روز به روز متشنج‌تر می‌شود و مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگران صهیونیست به‌ویژه در کرانه باختری ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر شناخته‌شده جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم در یادداشت جدید خود به همین مسئله اشاره کرده نوشت: ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل از وضعیت کرانه باختری و افزایش اقدامات مقاومتی فلسطینیان در این منطقه، سناریوی تاریکی برای رژیم اشغالگر ترسیم می‌کند که همه مقامات این رژیم را به وحشت انداخته است؛ زیرا این اقدامات فلسطینیان، رژیم اسرائیل را از درون ضعیف می‌کند و مهمترین ارکان وجودی این رژیم اشغالگر یعنی امنیت و ثبات را زیر سؤال می‌برد.

عطوان افزود: این روزها درگیری مسلحانه فلسطینیان با نظامیان صهیونیست به یک پدیده معمول تبدیل شده است که هر روز تشدید می‌شود. این درگیری‌ها در اکثر شهرها و روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی تبدیل به یک مسئله عادی شده است و دیگر صرفاً محدود به جنین و نابلس نیست و هر روز شمار جوانان فلسطینی که به گروه رزمندگان مقاومت در برابر رژیم اشغالگر می‌پیوندند افزایش می‌یابد، در واقع انتفاضه جدید که شاخص‌های آن در سراسر کرانه باختری درحال گسترش است آمیزه‌ای از همه انتفاضه‌های قبلی می‌باشد و این بار سنگ و سلاح گرم فلسطینیان برای آغاز انتفاضه جدید با یکدیگر ترکیب شده است. فلسطینیانی که در این انتفاضه شرکت می‌کنند اغلب زیر ۲۵ سال هستند.