ظرفیت های ایران می‌تواند به تحقق اهداف سازمان همکاری شانگهای کمک کند دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر روز دوشنبه در دیدار «ژانگ مینگ »دبیرکل سازمان […]

ظرفیت های ایران می‌تواند به تحقق اهداف سازمان همکاری شانگهای کمک کند

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر روز دوشنبه در دیدار «ژانگ مینگ »دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و هیأت همراه با وی ، عزم و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای حضور و نقش‌آفرینی فعالانه در سازمان شانگهای را مورد اشاره قرار داد و از تلاش‌ها و اقدامات دبیرکل و دبیرخانه سازمان برای تسهیل فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه اظهار کرد: باور داریم که سازمان در ترتیبات امنیتی و اقتصادی بین‌المللی جدید می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و توسعه همکاری‌های اقتصادی به امنیت پایدار کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فنی، صنعتی، فناوری،گردشگری، فرهنگی و …و در اختیار دارد که می‌تواند در راستای تحقق اهداف سازمان آن‌ها را ارائه کند.

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار تأکید کرد:نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به سازمان شانگهای در مواجهه با روند عضویت کاملاً مشخص بود و تردیدی وجود ندارد که حضور ایران به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان می‌تواند گام مهمی در تحقق اهداف سازمان و توسعه روابط ایران با کشورهای عضو باشد.

وی افزود: امیدواریم با آخرین گام عضویت نهایی ایران در اجلاس آینده شورای سران کشورهای عضو سازمان در اجلاس هند بتوانیم بیش از پیش شاهد نقش آفرینی ایران در سازمان و توسعه فعالیت‌ها و روابط فیمابین خصوصاً در موضوعات اقتصادی، فنی،صنعتی، مواصلاتی و انرژی باشیم.

وی افزود: مطمئن هستیم که تجربه ایران در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی می‌تواند برای اعضای سازمان بسیار مفید باشد.