مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ایران رتبه چهارم دنیا در حوزه طب سنتی و طب‌های جایگزین را دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کرمان،نفیسه حسینی یکتا از برگزاری طرح آموزشی سبک زندگی سالم تا پایان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این طرح باهمکاری خانه‌های […]

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ایران رتبه چهارم دنیا در حوزه طب سنتی و طب‌های جایگزین را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کرمان،نفیسه حسینی یکتا از برگزاری طرح آموزشی سبک زندگی سالم تا پایان ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این طرح باهمکاری خانه‌های بهداشت دیگر مراکز بهداشتی تابعه وزارت بهداشت در دست اجراست.

وی گفت: آنچه اسناد بین المللی و مراکزی که ارائه خدمت می‌کنند جدیدا به آن توجه می‌کنند توصیه های طب سنتی در درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن است.

خانم حسینی با اشاره به رشد روز افزون عطاری‌ها درکشور گفت: حتی بسیاری عطاری‌ها مجوز از صنف خودشان را هم ندارند واز آنجایی که با سلامت مردم در ارتباط هستند ودر درمان دخالت می‌کنند چالش جدی ماست و این مسئله جزو بحث‌هایی است که با معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت داریم و تلاش ما این است که عطاری‌ها ارتباط مستقیم تری با وزارت بهداشت داشته باشند.
وی افزود: رتبه چهارم دنیا در حوزه طب سنتی و طب‌های جایگزین در اختیار ایران است.