به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: یکی از اقدامات شاخصی که به عنوان برنامه کاری در اولویت فعالیت های این مدیریت قرار دارد تکخوانی نمودن کنتور برق روستاهای این شهرستان است. وی با اشاره به اینکه همواره یکی از مطالبات روستانشینان تامین برق مطمئن […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: یکی از اقدامات شاخصی که به عنوان برنامه کاری در اولویت فعالیت های این مدیریت قرار دارد تکخوانی نمودن کنتور برق روستاهای این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه همواره یکی از مطالبات روستانشینان تامین برق مطمئن و برقراری عدالت اجتماعی و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری بوده است، افزود: در همین راستا و طی دوسال اخیر طرح تکخوانی کنتور برق روستاها با جدیت تمام در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با اشاره به اینکه سال گذشته کنتور برق ۱۲ روستای شهرستان سقز تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شد، افزود: چشم انداز سال ۱۴۰۱ این مدیریت در اجرای این طرح، تکخوانی کنتور برق ۶۰ روستا با بیش از ۵ هزار مشترک می باشد که امید است تا پایان سال به طور کامل اجرایی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۶۰ روستای بالای ۵ خانوار در سقز از نعمت انرژی برق بهره مند هستند افزود: با اتمام این طرح تعداد روستاهایی که کنتور برق آنها تکخوانی و از حالت بازفروش خارج می شود به ۱۲۲روستا افزایش می یابد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز افزود: پیش بینی می شود برای اجرا و بهره برداری از این طرح قریب به ۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شود.

وی گفت: با اتمام طرح تکخوانی کنتورهای برق روستاها، مشترکین روستایی دیگر می‌توانند وضعیت مصرف برق و یا وجود هر ابهامی در قبوض برق مصرفی خودرا به‌صورت سیستمی از طریق “پورتال شرکت” و یا “اپلیکیشن برق من” (که به صورت لحظه ای ۸۵ خدمت شرکت توزیع برق استان را به صورت غیرحضوری ارائه می دهد) دریافت نمایند.

ابراهیمی در پایان افزود: اجرای طرح تکخوانی کنتور روستاها می‌تواند برخی مشکلات مربوط به هرگونه ابهام و اختلاف‌نظر روستاییان در مورد نحوه قرائت و محاسبه نرخ قبوض برق مصرفی را برطرف کند.

وی با اشاره به جذب اعتبارات در جهت رفع مشکلات موجود گفت: تلاش خواهیم کرد از طریق منابع داخلی مبالغ مورد نیاز را تأمین کنیم و نسبت به اصلاح و استاندارد سازی شبکه توزیع برق و ارائه خدمات با کیفیت برای مشترکین روستایی به مشابه مشترکین شهری، اقدم نمائیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان