زنگ همت و کارآفرینی در کردستان نواخته شد / آموزش فنی و حرفه ای بیش از دو هزار دانش آموز کردستانیمدیر کل کمیته امداد استان کردستان در مراسم نواخته شدن زنگ همت و کارآفرینی از آموزش فنی و حرفه ای دو هزار و ۸۷ دانش آموزش تحت حمایت کمیته امداد کردستان خبر داد. به گزارش […]

زنگ همت و کارآفرینی در کردستان نواخته شد / آموزش فنی و حرفه ای بیش از دو هزار دانش آموز کردستانی
مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در مراسم نواخته شدن زنگ همت و کارآفرینی از آموزش فنی و حرفه ای دو هزار و ۸۷ دانش آموزش تحت حمایت کمیته امداد کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی در مراسم زنگ همت و کارآفرینی در هنرستان فنی دخترانه تندرستی در سنندج عنوان کرد: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ کار و تلاش و همچنین کارآفرینی در بین دانش آموزان و به خصوص فرزندان مددجویان است.

وی افزود: این نهاد از طریق عقد تفاهم نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه ای، صدا و سیما و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مهارت تابستانه را آغاز کرده است.

طوسی با بیان اینکه براساس این طرح، مهارت های آموزشی فنی و حرفه ای به دانش آموزان و فرزندان مددجویان بازمانده از تحصیل ارائه می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح طی امسال دو هزار و ۸۷ دانش آموزش تحت حمایت این نهاد آموزش فنی و حرفه ای را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: این طرح طی سه سال و از طریق تعامل با آموزش و پرورش برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال اجرا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در ادامه از برگزاری جشن اشتغال و خودکفایی سه هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در دوم آذر ماه خبر داد.

وی تصریح کرد: این خانوارها از طریق دریافت تسهیلات قرض الحسنه و با اجرای طرح های اشتغال به درآمد پایدار و استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایت این نهاد خارج می شوند.