نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید «مکان مشخصی برای بیان اعتراضات تعیین شود»، ابراز امیدواری کرد که در مجلس یازدهم شاهد ساماندهی مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات قانونی باشیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه باید […]

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید «مکان مشخصی برای بیان اعتراضات تعیین شود»، ابراز امیدواری کرد که در مجلس یازدهم شاهد ساماندهی مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات قانونی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه باید بستر قانونی برای بیان اعتراض و حتی اعلام نارضایتی در هر قشری فراهم شود،‌ گفت: با وجودی نبود بستر قانونی برای بیان اعتراضات، قانون نانوشته‌ای است که وقتی هر کسی در هر شهرستانی به موضوعی اعتراض دارد، در شهرستان مقابل دفتر نماینده و در تهران مقابل مجلس تجمع می‌کند اما این رویه درست نیست.

وی توضیح داد: این وضعیت خوبی نیست که افراد در هوای سرد و گرم از شهرشان برای بیان اعتراض‌ آواره شوند و هیچ امکاناتی هم برای آن‌ها فراهم نباشد؛ باید در هر شهر و مرکز استانی مکان‌های مشخصی تعیین شود تا اقشار مختلف جامعه اعم از معلمان، فرهنگیان، کشاورزان، بازنشستگان و هر فرد دیگری بتواند اعتراضات خود را بیان کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ورود مجلس برای قانونی کردن برگزاری تجمعات گفت: کمیسیون شوراها طرحی برای ساماندهی اعتراضات را پیگیری می‌کند. در این باره تاکید رییس مجلس نیز بر این است که فضایی ایجاد شده تا مرزبندی مشخصی بین اعتراضات قانونی و صنفی با اغتشاش و شلوغی و تخریب به وجود آید. در این شرایط هر فرد معترضی به چنین مکانی مراجعه کرده و مقامات مسوول هم باید پاسخگو باشند منتها الان چنین فضایی وجود ندارد، در نتیجه معترضان به خیابان آمده و معاندان هم با سوء استفاده سوار بر این ماجرا می‌شوند؛ امیدواریم در مجلس یازدهم شاهد ساماندهی مکان‌هایی برای برگزاری تجمعات و اعتراضات قانونی باشیم.