طبق آمار منتشر شده روزانه ۴ هزار بیمار در بخش اورژانس مراکز درمانی انگلیس باید برای ویزیت پزشک عمومی ۱۲ ساعت انتظار بکشند که این وضعیت برای ششمین اقتصاد برتر جهان و مدعی پرچمداری حقوق بشر یک افتضاح تمام عیار بشمار می‌رود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آخرین داده‌های منتشر شده حاکیست که در […]

طبق آمار منتشر شده روزانه ۴ هزار بیمار در بخش اورژانس مراکز درمانی انگلیس باید برای ویزیت پزشک عمومی ۱۲ ساعت انتظار بکشند که این وضعیت برای ششمین اقتصاد برتر جهان و مدعی پرچمداری حقوق بشر یک افتضاح تمام عیار بشمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آخرین داده‌های منتشر شده حاکیست که در ماه اکتبر گذشته ۴۳ هزار و ۷۹۲ بیمار بیش از ۱۲ ساعت در اورژانس فقط برای تصمیم‌گیری پزشک در مورد پذیرش به داخل بخش انتظار کشیده‌اند. این میزان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد و گفته می‌شود که سخت‌تر شدن دسترسی به اورژانس عامل مرگ حدود ۲ هزار نفر در ماه می‌باشد.

«ادرین بویل» رئیس کالج سلطنتی اورژانس انگلیس در گفت‌ وگو با نشریه ساندی تلگراف به وضعیت شلوغ بیمارستان‌ها، آمار بالای بیماران سرگردان در راهروی‌ مراکز درمانی و زمان زیاد برای انتقال بیماران از آمبولانس به اورژانس اشاره کرد و هشدار داد که نظام بهداشت کشور در آستانه فروپاشی است.

«بویل» با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و شیوع ویروس‌های فصلی، نسبت به تشدید اوضاع هشدار داد و گفت:‌ «من بسیار نگران چیزی هستم که آن را استثناگرایی انگلیسی می‌نامم. مرگ و میر قابل اجتناب فقط در انگلیس رخ می‌دهد که ناشی از فروپاشی سیستم اورژانس است.»

او در حالی این مطلب را بیان کرد که پرستاران انگلیس در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود قصد دارند تا برای نخستین بار در تاریخ کشور، پیش از تعطیلات کریسمس دست از کار بکشند. آن‌ها با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و بحران هزینه‌های زندگی، خواهان افزایش دستمزد خود هستند.

استیو بارکلی وزیر بهداشت انگلیس مسئولان سندیکای پرستاران را متهم کرده که با خودداری از شرکت در جلسه برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدامیک از خدمات درمانی از اعتصاب معاف هستند، ایمنی بیماران را به خطر انداخته‌اند.

با این حال پت کالن رئیس سندیکای پرستاران پاسخ داده که فقط حاضر به مذاکره درباره وضعیت حقوق پرستاران است. وزیر بهداشت انگلیس هم گفته است که برگزاری اعتصاب‌ «سطح عدم اطمینان بیماران در مورد مراقبت و درمان خود را افزایش می‌دهد.»

گفته می‌شود که در نتیجه برگزاری اعتصاب پرستاران، بالغ بر ۳۰ هزار عمل جراحی، جلسات شیمی درمانی، آزمایشات سرطان و هزاران نوبت ویزیت پزشک به تعویق خواهد افتاد.

خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

این نهاد بهداشتی در حال حاضر ۶۴ میلیون و یک‌صد هزار نفر در کل بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش دارد که ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفرشان در انگلیس هستند.

بودجه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم در سال جاری میلادی به حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد می‌سازد.

دولت انگلیس در حال حاضر به‌منظور کاهش کسری بودجه و سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی به کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت متوسل شده است.