مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: توسعه گردشگری استان با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تسریع و تقویت می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۲ خرداد‌‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان به‌دلیل وجود […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: توسعه گردشگری استان با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تسریع و تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز دوشنبه ۲ خرداد‌‌ماه ۱۴۰۱ در نشست با مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر استان کردستان به‌دلیل وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:خوشبختانه وجود امنیت پایدار، سبب افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در استان شده است.

او از همکاری دو‌جانبه این اداره‌کل با سازمان بسیج سازندگی در استان خبر داد و افزود: از بسیجیانی که در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت دارند، حمایت خواهیم کرد.

گویلیان، عنوان کرد:صدور مجوزهای مربوطه، پرداخت تسهیلات، حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و ملی، برگزاری نمایشگاه‌ها و… از جمله اقداماتی خواهد بود که با همکاری سازمان بسیج سازندگی و فعالان این حوزه انجام خواهد شد.

مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان، گفت: بسیج کردستان آمادگی دارد که در بحث حفاظت از میراث‌فرهنگی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و اقتصاد گردشگری در استان همکاری نماید.

محمدرضا رمضان‌زاده، اظهار کرد:حجم زیادی از گردشگران در قالب اردوهای پایگاهی، حوزه یا ناحیه، منطقه‌ای، مناسبتی و از همه مهمتر راهیان نور وارد استان می‌شوند.

او با بیان اینکه ورود گردشگران به استان نتایجی همچون نشاط، تحرک، تاثیرات مثبت اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را به‌دنبال خواهد داشت، یادآور شد: صنعت گردشگری در کنار مزایای اقتصادی زمینه تبادلات فرهنگی با این منطقه را نیز فراهم می کند.

مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان، یادآور شد: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان فراهم آید.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان