مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: «بخشی از اراضی پارک‌ جنگلی سورین بانه به مساحت ۲۴ هکتار به سرمایه گذاران دارای صلاحیت واگذار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز یک‌شنبه ۲۱ فروزدین‌ماه ۱۴۰۱ در این خصوص، اظهار داشت: پارک جنگلی سورین بانه از جمله مناطق گردشگری طبیعی […]

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: «بخشی از اراضی پارک‌ جنگلی سورین بانه به مساحت ۲۴ هکتار به سرمایه گذاران دارای صلاحیت واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، یعقوب گویلیان روز یک‌شنبه ۲۱ فروزدین‌ماه ۱۴۰۱ در این خصوص، اظهار داشت: پارک جنگلی سورین بانه از جمله مناطق گردشگری طبیعی استان است که همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران ضروری است، افزود: این اداره‌کل در صدد است با تحویل بخشی از این اراضی در قالب ماده ۳ قانون بهره وری از اراضی جنگلی و واگذاری آن در قالب ماده ۲۷ به سرمایه گذاران دارای صلاحیت، زمینه توسعه گردشگری این منطقه را فراهم کند.

او بیان کرد: این اقدام علاوه بر اشتغال‌زایی می‌تواند نتایج ارزشمندی در خصوص مقابله با تعرضات احتمالی، آتش‌سوزی، کمک به غنای پوشش گیاهی و مراقبت از پارک‌های جنگلی به‌وسیله مشارکت مردمی و دوست‌داران طبیعت داشته باشد.

گویلیان یادآور شد: طرح توجیهی منطقه گردشگری سورین در اسرع وقت آماده و طی فراخوان عمومی به بهره برداران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان