ستاد مرکزی اربعین از تمامی متقاضیان سفر اربعین خواست به منظور تامین امنیت جان و حفظ سلامت زائران‌ به هیچ وجه ‌تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی ضعف زیرساخت‌ها، عدم وسیله نقلیه برای جابه‌جایی زائران در مرز و سرگردانی زائران ایرانی، […]

ستاد مرکزی اربعین از تمامی متقاضیان سفر اربعین خواست به منظور تامین امنیت جان و حفظ سلامت زائران‌ به هیچ وجه ‌تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی ضعف زیرساخت‌ها، عدم وسیله نقلیه برای جابه‌جایی زائران در مرز و سرگردانی زائران ایرانی، ستاد اربعین‌ به منظور حفظ سلامت زائران تصمیم گرفت تا بهبود وضعیت در عراق، مرزهای شش‌گانه را ببندد تا وضعیت مرز به حالت عادی برگردد.

مهم‌ترین نگرانی مسئولان حضور انبوه جمعیت در مرز و کندی تردد در آن سوی مرز بود چرا که عراق ظرفیت پذیرش این همه زائر را نداشت به نحوی که بعضا زائران ایرانی بیش از ۶ تا ۷ ساعت در آن مرز سرگردان بودند تا وسیله نقلیه برای جابه‌جایی پیدا شود؛ لذا مسئولان ستاد اربعین ایران علی‌رغم رایزنی‌ها فراوان با طرف عراقی، مسئولان این کشور عملا تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.