متهمان جرائم فضای مجازی در سنین پایین بیشتر شده است معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد شکات و متهمان حوزه جرایم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: آموزش و پرورش بستر بسیار […]

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد شکات و متهمان حوزه جرایم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های پلیس در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان منعقد شده تا کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس حضور یافته و دانش آموزان را از خطراتی که آسیب های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنان را تهدید می کند آگاه سازند.

وی افزود: هم اکنون طرح مصون‌سازی دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی با مشارکت کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان اصفهان در حال اجرا است و یکی از محورهای اصلی این طرح نیز فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش آموزان و اولیای آنها و همچنین معلمان و مدیران مدارس با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان پلیس در خصوص آسیب های جامعه اطلاعات جامع‌تری نسبت به افراد دیگر دارند، بیان کرد: حضور کارشناسان در سطح مدارس و بیان سوژه‌ها و داستان‌های واقعی از بین پرونده‌ها برای دانش‌آموزان و اولیای آنها می‌تواند کمک بسیار زیادی به پیشگیری از بزه و بزه‌دیدگی در جامعه کند.

وی به آسیب‌هایی که شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای دانش‌آموزان به همراه دارد اشاره و تصریح کرد: امروز بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل کنجکاوی وارد شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌شوند و چون آگاهی درستی از این شبکه‌ها ندارند دچار آسیب می‌ شوند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه تعداد شکات و متهمان حوزه جرایم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته کمی بیشتر شده است، گفت: ورود ناآگاهانه دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی موبایلی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها است که امیدواریم با حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس این دغدغه‌ها رفع شود