۷۰ درصد املاک و اسناد کشور قولنامه ای است رییس شورای عالی استان‌ها گفت: شورا‌ها تمام توان خود را می‌گذارند که یار دولت باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پرویز سروری در جلسه علنی شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: هیچ شبکه‌ای در کشور مردمی‌تر از نظام شورایی کشور نیست، این یک ظرفیت بی […]

۷۰ درصد املاک و اسناد کشور قولنامه ای است

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: شورا‌ها تمام توان خود را می‌گذارند که یار دولت باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پرویز سروری در جلسه علنی شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: هیچ شبکه‌ای در کشور مردمی‌تر از نظام شورایی کشور نیست، این یک ظرفیت بی بدیل و عظیم در کشور است.

وی ادامه داد: در هیچ دوره‌ای ما شاهد این نگاه مثبت به نظام شورایی نبودیم، یک فصل قانون اساسی به شورا‌ها اختصاص پیدا کرده و بیش از ده‌ها اصول به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شورا مربوط می‌شود.

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: عقب ماندگی‌های بسیار بزرگی اساسی در شورا‌ها به وجود آمده و شورا‌ها تمام توان خود را می‌گذارند که یار دولت باشند و نمی‌خواهیم برای دولت بار باشیم.

رییس شورای عالی استانها تاکید کرد: اولین مطالبه و درخواست نمایندگان از دولت این است که دستوراتی که ریس جمهور در اجلاسیه عنوان کردند، بار اجرایی بگیرد،

وی یاداور شد: ما یک مشکل جدی داریم و ان این است که ۷۰ درصد املاک و اسناد کشور قول نامه ای است، وعده دولت بحث مسکن است و با استفاده از ظرفیت ها می توان بافت فرسوده را اصلاح کرد و در تامین مسکن اقداماتی انجام داد.

سروری با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند پس از دولت لایحه به مجلس ارسال کند، گفت: اما هیچ مکانیزمی مبنی بر اینکه این اصل اجرایی شود وجود ندارد. اولین مطالبه شورای عالی استانها این است که دستورات رئیس جمهور که در اجلاس شورای عالی استان‌ها مطرح کردند، بار اجرایی پیدا کند.

وی ادامه داد: کمیسیونی به نام کلانشهرها وجود داشت که می‌توانستیم موضوعات خود را به گوش دولت برسانیم اما این کمیسیون اکنون وجود ندارد و درخواست ما این است که این کمیسیون شکل گیرد.