افتتاح هیأت صلح روستای صلوات آباد سنندج معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان: ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه از مهمترین وظایف و ماموریتهای صلح یاران می باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و اعضای صلح یاران روستای صلوات آباد […]

افتتاح هیأت صلح روستای صلوات آباد سنندج

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان: ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه از مهمترین وظایف و ماموریتهای صلح یاران می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و اعضای صلح یاران روستای صلوات آباد سنندج ، هیأت صلح این روستا افتتاح شد.

در این مراسم، بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان اظهار داشت: در راستای اهداف ستاد صبر و شیوه نامه مشارکتهای مردمی، جذب اشخاص و افراد معتمد محلی و ایجاد صلح و سازش که همواره یکی از روشهای جایگزین قضایی می باشد، این هیاتهای صلح در استان افتتاح می شود.

اسدی افزود: روستای صلوات آباد با بیش از ۴ هزار نفر جمعیت و بافت فرهنگی بخصوص، پتانسیل بالایی در ایجاد سازش دارد و صلح یاران در این روستا می توانند با استفاده از ظرفیت و پایگاه اجتماعی و نفوذ کلام خود از ورود پرونده ها به دادگستری جلوگیری کنند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان تاکید کرد: از بدو تأسیس هیئت‌های صلح استان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل، نزاع‌های طایفه‌ای و … را با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر منجر به سازش و مصالحه شده و افتتاح این هیات ها در استان کردستان ادامه دارد.

در پایان این مراسم اعضای هیأت صلح روستای صلوات آباد ابلاغ صلح یاری افتخاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان دریافت نمودند.

شایان ذکر است که روستای صلوات آباد در ۵ کیلومتری جاده سنندج به همدان واقع شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان