دفتر ریاست جمهور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که السیسی در سفری دو روزه قاهره را به سمت دوحه ترک کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،،دفتر ریاست جمهور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در سفری دو روزه قاهره را به سمت دوحه ترک کرد. بر […]

دفتر ریاست جمهور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که السیسی در سفری دو روزه قاهره را به سمت دوحه ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،،دفتر ریاست جمهور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در سفری دو روزه قاهره را به سمت دوحه ترک کرد.

بر همین اساس بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که سفر السیسی در راستای دیدارهای متقابل میان کشور دو کشور دوست و برادر انجام می گیرد و هدف از آن تقویت چارچوب همکاری دو جانبه در همه زمینه ها است.

وی افزود: السیسی در جریان این سفر با امیر قطر مهمترین محورهای روابط دو جانبه میان دو کشور و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که امیر قطر نیز ۲۴ ژوئن گذشته به قاهره سفر کرده بود. در این سفر دو روزه روابط دو جانبه و راه های تقویت آن و سرمایه گذاری در زمینه های فرهنگی، ورزشی، انرژی و دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در هفته های اخیر گفتگوها و رایزنی های سطح بالایی میان رئیس جمهور مصر و امیرقطر درباره مسائل سیاسی در منطقه و تحولات بین المللی جریان داشته و دو طرف توافقات متعددی را به ویژه در زمینه اقتصادی به امضا رسانده اند.

گفتنی است در ماه های اخیر روند تنش آمیز در روابط قطر با کشورهای عربی برطرف شده و روابط این کشورها با دوحه به تدریج در حال تقویت است.