نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: افق فراروی ما جهت انتخاب رئیس جمهور جدید در کشور در بن بست قرار گرفته است و در صورت شکست جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، نزدیک کردن دیدگاه جریان های سیاسی را در دستور کار قرار خواهم داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نبیه بری […]

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: افق فراروی ما جهت انتخاب رئیس جمهور جدید در کشور در بن بست قرار گرفته است و در صورت شکست جلسه امروز پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، نزدیک کردن دیدگاه جریان های سیاسی را در دستور کار قرار خواهم داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نبیه بری امروز پنجشنبه در گفت وگو با روزنامه سعودی فرامنطقه ای الشرق الاوسط ضمن اعلام این مطلب افزود: تلاش ها برای توافق بر سر یک رئیس جمهور جدید ” متوقف مانده است.”

وی درباره شرایط رئیس جمهور جدید لبنان گفت: رئیس جمهور باید گردآورنده باشد؛ نه تفرقه افکن. او باید دارای ماهیت اسلامی – مسیحی باشد و نسبت به جهان عرب سیاست ورزی کند و مهم تر از همه، از توافقنامه طائف محافظت کند.

رئیس پارلمان لبنان در خصوص فراخوان های به عمل آمده برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور گفت: من به وظیفه خود عمل کردم و مجلس نمایندگان را به انتخاب رئیس جمهور جدید فراخواندم و در نظر دارم در صورت شکست خوردن جلسه امروز (پنجشنبه)، نشست هایی برای نزدیک کردن دیدگاه ها به یکدیگر برگزار کنم.

پیش از این جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد لبنان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره با اشاره به جلسه امروز نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور جدید تصریح کرد: نمایندگان این جریان در جلسه شرکت خواهند کرد اما رای سفید خواهند داد.

از سوی دیگر، محافل لبنانی نگران آن هستند که رئیس جمهور جدید در مهلت قانونی که اکنون در شرف پایان یافتن است، انتخاب نشود و در این صورت، در نهاد ریاست جمهوری لبنان خلاء قدرت ایجاد شود و شرایط سیاسی پیچیده تر شود.

پارلمان لبنان تاکنون یک بار در انتخاب رئیس جمهور جدید شکست خورده است. دومین بار نیز قرار بود جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور پنجشنبه هفته گذشته برگزار شود که به امروز پنجشنبه به تعویق افتاد و هم اکنون نمایندگان درحال ورود به سالن پارلمان هستند.