جزییات دریافت پایه تشویقی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تشریح شد مشاور وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه جزییات دریافت پایه تشویقی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بازنگری‌های وزارت علوم در این زمینه را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهدی بیات […]

جزییات دریافت پایه تشویقی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تشریح شد

مشاور وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه جزییات دریافت پایه تشویقی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و بازنگری‌های وزارت علوم در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مهدی بیات در سومین و آخرین روز از اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ‌کشور به تشریح ماده ۵۳ آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در مورد پایه تشویقی اعضای هیات علمی و بازنگری‌های جدید وزارت علوم در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: براساس این ماده پایه تشویقی به عضو پیمانی، رسمی-آزمایشی و رسمی- قطعی اعطا می شود که دارای فعالیت های شاخص آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجرایی باشد.  
وی ادامه داد: بازنگری ها و اصلاحات در مورد این ماده با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و پنج اولویت وزارت علوم در این دوره یعنی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، شاگردپروری و تولید ثروت از دانش انجام شده است.  
مشاور وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه تصریح کرد: در آیین نامه اجرایی این ماده فعالیت های شاخص آموزشی، فرهنگی و ترویج علم تشریح شده است.
بیات در ادامه فعالیت های شاخص آموزشی، فرهنگی و ترویج علم را شامل فعالیت های مختلف از جمله چاپ کتاب، فرصت مطالعاتی، استاد میزبانی، همکاری با انجمن های علمی کانون های فرهنگی، تاسیس شرکت های دانش بنیان، نشریات علمی و مراکز مشاوره عنوان کرد که این فعالیت ها تا ۱۰ پایه تشویقی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است.  
وی یادآور شد: بروندادهای شاخص بنیادی و همکاری های علمی بین المللی نیز در حوزه فعالیت های پژوهشی یا تالیف کتاب های علمی با همکاری دانشمندان خارجی یا پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور تا ۱۰ پایه تشویقی را برای این استادان به همراه دارد.
مشاور وزیر علوم گفت: جذب و استفاده از پژوهانه و جوایز بین المللی جهت توسعه پژوهش های بنیادی و راهنمایی کامل و موفق سه رساله دکتری یا ۶ پایان نامه ارشد، اختراع ثبت شده به نام عضو در مراجع معتبر بین المللی یا مراجع علمی داخلی نیز از دیگر معیارهای کسب پایه تشویقی است.