توزیع عادلانه خدمات و رونق صنعت گردشگری اولویت شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های عمرانی است شهردار سنندج گفت: توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر و رونق سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری اولویت شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های عمران شهری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جریان بازدید معاون امور […]


توزیع عادلانه خدمات و رونق صنعت گردشگری اولویت شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های عمرانی است


شهردار سنندج گفت: توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر و رونق سرمایه‌گذاری و صنعت گردشگری اولویت شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های عمران شهری است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جریان بازدید معاون امور اقتصادی استاندار کردستان از چندین پروژه عمران شهری در سنندج که با حضور اعضای شورای شهر صورت گرفت، اظهار کرد: امروز با حضور معاون اقتصادی استاندار و اعضای شورای اسلامی شهر بازدیدی از طرح‌های عمرانی شهر صورت گرفت و از نزدیک توضیحاتی در مورد چند و چون و روند اجرای این پروژه‌ها ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج از پروژه‌هایی بود که امروز مورد بازدید قرار گرفت، این پروژه در راستای توسعه فضای سبز در چندین فاز از محل اعتبارات شهرداری سنندج در حال اجراست.
شهردار سنندج اذعان کرد: پروژه احداث پارک روجیار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.
به گفته وی، این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کویر وصل می‌شود.


شهردار سنندج افزود: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.
جامعه معلولین در محور توجه پروژه‌های عمران شهری
رشیدی عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان است.
وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فصل عمرانی امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار سنندج با بیان اینکه گسترش فضای سبز و توجه به صنعت گردشگری از تاکیدات همیشگی مدیریت ارشد استان و معاونت عمران است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه توسعه گردشگری از اولویت‌های مدیریت شهری در سنندج است و در این راستا با همراهی بسیار خوبی که در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اقدامات قابل توجهی در حال انجام است.
رشیدی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه مد نظر قرار گرفته که نویدبخش اتفاقات بسیار خوب در زمینه رونق اقتصادی و گردشگری در شهر سنندج است.
صنعت گردشگری در سنندج رونق می‌گیرد
وی با تاکید براینکه تمام جدیت و تلاش خود را با اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای رونق صنعت گردشگری و توریست‌ بکار خواهیم گرفت، گفت: به همین منظور پروژه‌های مختلفی شامل ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و گذرگاه غذا و موسیقی در سنندج در حال اجرا است.
شهردار سنندج با بیان اینکه پروژه پارک ۴ هکتاری اسلام آباد سنندج دیگر طرحی بود که امروز مورد بازدید معاون اقتصادی استاندار کردستان قرار گرفت، افزود: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز و امکانات وروزشی و رفاهی در این نقطه از سطح شهر پروژه پارک ۴ هکتاری اسلام‌آباد در قالب ۵ سکو طراحی شد.
توزیع عادلانه خدمات شهری ملاک شهرداری سنندج
رشیدی با اشاره به پیشرفت قابل توجه این پروژه عنوان کرد: این پارک از محل اعتبارات داخلی شهرداری با هدف توزیع عادلانه خدمات شهری در حال اجراست.


به گفته وی، پارکینگ به صورت خطی و سکوی، فضای سبز و نشیمنگاه برای خانواده، ست بازی کودکان، پیاده راه و نشیمن‌گاه، زمین فوتبال و زمین والیبال، مسیردوچرخه سواری درون پارکی، آب نما و…از بخش‌های مختلف دیده شده در این پروژه است.
شهردار سنندج در مورد پروژه بلوار اسلام‌آباد نیز عنوان کرد: این پروژه ۱۴ سال پیش شروع و بعد از وقفه‌ای هفت ساله به همت شهرداری و شورای دور ششم و با همراهی مجموعه معاونت عمرانی استانداری فعال شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول کار است.
وی اضافه کرد: اجرای این پروژه که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و ارزش افزوده در این محدوده شهر خواهد داشت.
کویستان عبدالحکیمی