یگان مهندسی نیروی هوایی آمریکا طی مراسمی در قطر به فعالیت خود در غرب آسیا پایان داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،یک مقام نظامی آمریکا روز چهارشنبه از قطع فعالیت یگان مهندسی نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه خبر داد. وبگاه شبکه خبری «العربیه» چهارشنبه شب به نقل یک مقام […]

یگان مهندسی نیروی هوایی آمریکا طی مراسمی در قطر به فعالیت خود در غرب آسیا پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،یک مقام نظامی آمریکا روز چهارشنبه از قطع فعالیت یگان مهندسی نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه خبر داد.

وبگاه شبکه خبری «العربیه» چهارشنبه شب به نقل یک مقام نیروی هوایی آمریکا نوشت که فعالیت یگان مهندسی واکنش سریع نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه متوقف شد. یگان مهندسی واکنش سریع آمریکا نیروی هوایی در عربستان سعودی، عراق، افغانستان و سایر کشورهای منطقه به ساخت فرودگاه کمک کرد. این یگان در روزهای گذشته در مراسمی در پایگاه هوایی «العدید» در قطر پایان فعالیت خود را در منطقه اعلام کرد.

این یگان از ارتش آمریکا قادر به واکنش سریع و عملیات در محیط های دوردست در سراسر جهان است. ماموریت نیروهای این یگان حرکت سریع برای پشتیبانی از عملیات ویژه یا استقرار اضطراری در سراسر جهان است.

مقامات نظامی آمریکا تاکید کردند که با وجود این تغییر و تحول، ایالات متحده همچنان در خاورمیانه حضور نظامی خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید، بر اساس راهبرد جدید امنیت ملی دولت آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، سیاست خارجی ایالات متحده بیش از حد به سیاست‌های نظامی محور متمرکز بوده و با توجه به تهدیدات اصلی امنیت ملی ایالات متحده از سوی چین و روسیه ، اینک ایالات متحده مواضع سیاسی و نظامی خود را بر این مبنا منطبق کرده است.