لبنان یکی از کشورهایی است که به دلیل حضور حزب‌الله در آن به عنوان بزرگترین کابوس اسرائیل ، همواره در معرض توطئه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از جمله کشورهای عربی مسئله پوشیده‌ای نیست و جاسوسی پایه و اساس سیاست‌های این رژیم جعلی […]

لبنان یکی از کشورهایی است که به دلیل حضور حزب‌الله در آن به عنوان بزرگترین کابوس اسرائیل ، همواره در معرض توطئه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از جمله کشورهای عربی مسئله پوشیده‌ای نیست و جاسوسی پایه و اساس سیاست‌های این رژیم جعلی را تشکیل می‌دهد. اما در میان کشورهای عربی، لبنان به دلیل حضور حزب‌الله به عنوان دشمن درجه اول اسرائیل، همواره در راس اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی این رژیم قرار داشته است.

در همین چارچوب عوامل موساد برای به دام انداختن لبنانی‌ها و به طور خاص جوانان، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که جذب جاسوس در فضای مجازی یکی از بارزترین آنهاست.فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در سراسر جهان از جمله کشورهای عربی مسئله پوشیده‌ای نیست و جاسوسی پایه و اساس سیاست‌های این رژیم جعلی را تشکیل می‌دهد. اما در میان کشورهای عربی، لبنان به دلیل حضور حزب‌الله به عنوان دشمن درجه اول اسرائیل، همواره در راس اولویت‌های برنامه‌های جاسوسی این رژیم قرار داشته است.

در همین چارچوب عوامل موساد برای به دام انداختن لبنانی‌ها و به طور خاص جوانان، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که جذب جاسوس در فضای مجازی یکی از بارزترین آنهاست.
روش جذب جاسوس در فضای مجازی بیشتر مختص افراد کم سن و سال و نوجوانان است؛ به این صورت که عوامل موساد با نفوذ به رسانه‌های اجتماعی در لبنان با علایق و تمایلات نوجوان آشنا شده و سپس در قالب یک دوست مجازی با آنها ارتباط می‌گیرند. بعد از دستگیری شماری از افرادی که توسط فضای مجازی در دام موساد افتاده بودند مشخص شد که درصد زیادی از آنها از ماهیت کاری که انجام می‌دادند مطلع نبوده و تصور می‌کردند که به عنوان مثال مشغول کار برای نهادها و انجمن‌های مدنی هستند.