توجه به قرآن، وحدت و انسجام مسلمانان را تضمین می‌کند رئیس‌جمهور گفت: توجه به قرآن، وحدت و انسجام مسلمانان را تضمین می‌کند و قرآن برای همه سوالات زندگی انسان معاصر پاسخ به‌موقع دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدابراهیم رئیسی در بیست‌ونهمین آیین «تکریم خادمان قرآن » که در مصلای تهران برگزار شد، […]

رئیس‌جمهور گفت: توجه به قرآن، وحدت و انسجام مسلمانان را تضمین می‌کند و قرآن برای همه سوالات زندگی انسان معاصر پاسخ به‌موقع دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدابراهیم رئیسی در بیست‌ونهمین آیین «تکریم خادمان قرآن » که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی نظام است، اظهار کرد: مردم در جریان انقلاب خواستار حکومت و نظامی براساس آموزه‌های قرآن بودند. ما سعادت بشر را در عمل به آیات قرآن می‌دانیم و قرآن را پناه مردم در تمام عالم معرفی می‌کنیم. آنچه می‌تواند مدار زندگی یک انسان کامل باشد قرآن است.

وی افزود: حقیقت عمل به قرآن و وجود انسان کامل یکی است. آشنایی بشریت با آیات قرآن و سیره امامان معصوم به ما چگونه زندگی کردن را می‌آموزد. قرآن برای همه سوالات زندگی انسان معاصر پاسخ به موقع دارد.

رئیسی ادامه داد: اجتهاد تمدن‌ساز می‌تواند یک پاسخ همه‌جانبه با اتکا به آیات قرآن برای مسائل روز بشر پیدا کند. ما ظرفیت‌های بسیاری داریم که باید با تلاش‌های حوزه و دانشگاه و دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول آن‌ها را فعال کنیم. ماه رمضان یک مهمانی برای پذیرایی از انسان در ابعاد ربانی از سوی خداوند است.

رئیس‌‌جمهور تأکید کرد: توجه به قرآن، وحدت و انسجام مسلمانان را تضمین می‌کند. امروز رمز وحدت در جامعه مسلمانان توجه به آیات قرآن است. رمز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان هم همین قرآن است. آنچه از مقاومت در غزه می‌بینیم محصول توجه به آیات قرآن است و از جلوه‌های عمل به آن است. این یکی از قله‌های کارکردی قرآن است که مقاومت یک ملت را به دنبال دارد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه آنچه مردم غزه را از زن و مرد و پیر و جوان مقاوم ساخته است عمل به قرآن است، تصریح کرد: آنچه امروز در برخی کشورها از عمل شنیع قرآن‌سوزی رخ می‌دهد برای این است که توجه به قرآن و معنویت به ویژه در مغرب زمین و در میان جوانان آنان رو به افزایش است اما با چنین اقداماتی نمی‌توان جلوه معنویت قرآن را پوشاند. این توجه به قرآن در عالم برای ما مسئولیت ایجاد می‌کند و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری انجام شود.

رئیسی گفت: تشویق و ترغیب رهبری انقلاب به قرآن و قرآن‌خوانی و تربیت قاریان برای همه ما مسئولیت‌آور است که گام‌های بزرگتر و بهتری برداریم. می‌توان بهترین حالات را با قرآن داشت. در دولت هم توجه به آیات قرآن و مفاهیم و معانی آن و عمل به آن‌ها را همواره تاکید کرده‌ایم. می‌توان پاسخ بسیاری از سوالات را هم در قرآن یافت.

در ابتدای این مراسم با حضور رئیس‌جمهور از خادمان قرآن کریم تقدیر شد.