استاندار اصفهان گفت: گلایه‌ای به صورت مادام توسط اصناف کشاورزان استان اعلام می‌شود مبنی بر اینکه قبلاً هم فکری بیشتری با ذی نفعان آب انجام می‌شد اما امروز این همفکری و تعامل کم‌رنگ تر از گذشته شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور […]

استاندار اصفهان گفت: گلایه‌ای به صورت مادام توسط اصناف کشاورزان استان اعلام می‌شود مبنی بر اینکه قبلاً هم فکری بیشتری با ذی نفعان آب انجام می‌شد اما امروز این همفکری و تعامل کم‌رنگ تر از گذشته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی شب گذشته، در نشست وزیر کشور با نمایندگان اصناف کشاورزان استان، اظهار کرد: مردم استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در ادوار گذشته نشان داده‌اند به صورت معنادار در اوج بحران برای کمک به یکدیگر به میدان می‌آیند، همانگونه که در برف اخیر استان چهارمحال و بختیاری ۲۳۵ گروه از استان اصفهان به مناطق بحرانی این استان اعزام شدند.

وی افزود: مردم ما برای یکدیگر خون داده‌اند در دوران دفاع مقدس بارها و بارها خون‌شان بر خون یکدیگر ریخته شد اما در ادوار گذشته سوء تدبیرهایی با نگاه غیرعادلانه باعث بروز مسائل آب در فلات مرکزی کشور شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: گلایه‌ای به صورت مادام توسط اصناف کشاورزان استان اعلام می‌شود مبنی بر اینکه قبلاً هم فکری بیشتری با ذی نفعان آب انجام می‌شد اما امروز این همفکری و تعامل کم‌رنگ تر از گذشته شده است.

استاندار اصفهان افزود: در گذشته جدول منابع و مصارف با همفکری ذی‌نفعان تدوین و در سطح ملی ابلاغ می‌شد اما اکنون این همفکری کم‌رنگ شده که زیبنده دولت انقلابی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تخصیص‌هایی که بر منابع موجود سوار شده و اجازه نمی‌دهد مدیریت مناسبی بر حوزه آب اتفاق بیفتد از مشکلات دیگر این حوزه است.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: طرح جامعی در وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده و نیازمند پیگیری بیشتر برای ساماندهی نهایی و تعیین تکلیف است اجرای این طرح‌ها خواسته همه مردم استان اصفهان است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان اصناف کشاورزان خواستار جریان دائمی زاینده‌رود، اجرای کامل طرح‌های آبرسانی به استان و تفویض اختیار به استاندار اصفهان به منظور پیشبرد طرح‌های آبرسانی به استان شدند