ترکیه در یادداشتی برای ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، به اقدامات یونان علیه آنکارا پرداخته و پیشنهادات خود برای حل این مسائل را مطرح کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند که یک یادداشت از سوی وزارت امور خارجه این کشور با امضای مولود چاووش […]

ترکیه در یادداشتی برای ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل، به اقدامات یونان علیه آنکارا پرداخته و پیشنهادات خود برای حل این مسائل را مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،
منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام کردند که یک یادداشت از سوی وزارت امور خارجه این کشور با امضای مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه به کشورهای اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل ارسال شده است که در آن درباره مشکلات پیش‌آمده با یونان در مدت اخیر و نیز راههای حل این مشکلات از سوی ترکیه ذکر شده است.

در این یادداشت، مسائل به‌وجودآمده در اژه و دیدگاه‌های ترکیه در قبال آن ذکر شده است.

این یادداشت در اول ماه جاری میلادی ارسال شده است و در آن آمده است که یونان به‌خلاف قوانین بین‌المللی که حق حریم هوایی این کشور در اژه را ۶ مایل اعلام کرده، خواستار ۱۰ مایل دریایی است.

در این یادداشت ذکر شده است که ترکیه طرفدار گفتگو و همکاری است اما یونان از گفتگو فرار می‌کند و تنش را افزایش می‌دهد. این کشور همچنین اتحادیه اروپا را به بخشی از مشکلات اژه تبدیل کرده است.