وزیرکشاورزی روسیه از تداوم همکاری با بازرگانان بین‌المللی برای فروش غلات به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: قصد اخراج تاجران خارجی غلات را نداریم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، دیمیتری پاتروشف در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت روسیه برای خرید مستقیم غلات از کشاورزان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال، سه […]

وزیرکشاورزی روسیه از تداوم همکاری با بازرگانان بین‌المللی برای فروش غلات به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: قصد اخراج تاجران خارجی غلات را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از تاس، دیمیتری پاتروشف در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت روسیه برای خرید مستقیم غلات از کشاورزان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال، سه میلیون تن غلات از کشاورزان خریداری می شود.

وی درباره سئوال دیگری مبنی بر اخراج بازرگانان خارجی غلات و فروش مستقیم محصولات به دولت های دوست نیز گفت: مسکو قصدی برای اخراج تاجران خارجی ندارد اما اگر آنها بازار را ترک کنند جایگزینی برای آنها پیدا خواهد کرد.

در ماه سپتامبر، آندره کوستین رئیس بانک «وی‌تی‌بی»، دومین بانک بزرگ روسیه خواستار محدود کردن فعالیت تاجران خارجی غلات در روسیه شده بود.

رئیس اتحادیه غلات روسیه اوایل تابستان امسال، از کوتاه کردن دست واسطه ها و فروش مستقیم غلات به کشورهای دوست و به روبل، واحد پول ملی این کشور خبر داده بود.

روسیه و اوکراین از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان هستند. شروع جنگ اوکراین و تحریم های ضدروسیه غرب موجب افزایش قیمت غلات در جهان شد.

روسیه در واکنش به تحریم های غرب، از نفروختن غلات به کشورهای تحریم کننده خبر داد و برای تقویت پول ملی خود، روبل را تنها واحد پول مجاز برای دریافت پول غلات فروخته شده اعلام کرد.

اگر چه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل، زمینه صادرات غلات از روسیه و اوکراین به سایر نقاط جهان تسهیل شد اما این موضوع نتوانسته وضعیت را در بازار مواد غذایی جهان عادی کند.