ب

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر لزوم مطالبه‌گری از بانک‌ها برای تحقق شعار سال گفت: باید مشخص شود که چرا با وجود اینکه اکثر بنگاه‌های وابسته و تحت نظارت بانک‌ها زیان‌ده هستند، بانک‌ها همچنان دست از بنگاه‌داری نمی‌کشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن برشمردن مسائلی که گریبان‌گیر نظام بانکی کشور شده است گفت: همه بانک‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی باید در خدمت مردم باشند و هیچ بانکی نباید به‌جای خدمتگزاری به مردم در اختیار گروهی خاص باشد.

وی یکی از مشکلات اصلی نظام بانکی کشور را بنگاه‎‌داری بانک‌ها دانست و گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید که سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، بانک‌ها باید حداکثر ظرف سه سال بنگاه‌های خود را به‌فروش می‌رساندند که این موضوع عملی نشده است.

وی با طرح این سوال که چرا بانک‌ها دست از بنگاه‌داری نمی‌کشند، گفت: اصرار برخی از مسئولان بانکی بر بنگاه‌داری این تصور را به‌وجود می‌آورد که آیا بنگاه‌ها، حیاط‌خلوت بانک‌ها و مسئولان است؟

رئیس سازمان بازرسی همچنین به معضل اضافه‌برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی اشاره کرد و این موضوع را باعث افزایش پایه پولی کشور و درنتیجه افزایش تورم دانست و اعلام کرد که این مورد را نیز مطابق با قانون زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم.

خدائیان تاکید کرد که اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها باید براساس قانون باشد و پرداخت تسهیلات به افراد خاص که شرایط اخذ تسهیلات را ندارند به هیچ وجه پذیرفته نیست و این موارد با دقت بررسی و با آن‌ها برخورد خواهد شد