محمدجواد عسکری: کمیسیون کشاورزی حقابه ایران را از رودخانه هیرمند با جدیت پیگیری می‌کند به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری عصر کار “رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های این کمیسیون با همکاری وزرای نیرو و امور خارجه نسبت به رهاسازی حقابه ایران از رودخانه هیرمند افغانستان خبر داد.محمدجواد عسکری، […]

محمدجواد عسکری: کمیسیون کشاورزی حقابه ایران را از رودخانه هیرمند با جدیت پیگیری می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری عصر کار “رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های این کمیسیون با همکاری وزرای نیرو و امور خارجه نسبت به رهاسازی حقابه ایران از رودخانه هیرمند افغانستان خبر داد.
محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مباحث جدی ما در کمیسیون کشاورزی موضوع دیپلماسی آب و ارتباط با کشورهای منطقه در خصوص آب‌های مرزی است، مطرح کرد: متأسفانه کشور افغانستان طی سال‌های اخیر حقابۀ ایران از رودخانه هیرمند را بر اساس معاهدۀ ۱۳۵۱ منعقدشده بین دو کشور را رهاسازی نمی‌کند.

وی گفت: با پیگیری‌های وزیر نیرو و کمیسیون کشاورزی خوشبختانه اتفاقات خوبی در زمینۀ تخصیص حقابۀ ایران از هیرمند در حال رخ‌ دادن است.

این نماینده مجلس در رابطه با اقدامات اخیر کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه آب‌های مرزی بین ایران و کشورهای عراق و ترکیه نیز نشست‌هایی با حضور وزرای نیرو و امورخارجه برگزار کرده‌ایم.

عسکری در این راستا خاطرنشان کرد: در آینده نیز مجددا از وزرای امور خارجه و نیرو دعوت می‌کنیم تا با تشکیل نشستی مشترک نقشه راهی برای احقاق حقوق کشور از آب‌های مرزی ترسیم نماییم و بتوانیم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن در حوزه آب که یکی از مباحث جدی در حوزه کشاورزی است، استفاده کنیم.”