محمدی گفت: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین نشود، ارزش‌های آن توسط دشمنان تحریف شده و به نوع دیگری برای جوانان بیان خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «تراب محمدی» در جلسه ستاد گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: امام خمینی (ره) از دفاع […]

محمدی گفت: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین نشود، ارزش‌های آن توسط دشمنان تحریف شده و به نوع دیگری برای جوانان بیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «تراب محمدی» در جلسه ستاد گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: امام خمینی (ره) از دفاع مقدس به‌ عنوان گنجینه عظیم یاد کرده‌اند، که باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دفاع مقدس عامل افزایش خودباوری، مقاومت و عزت نفس ملت ایران شد، زیرا دشمن با راه انداختن جنگ هشت ساله به دنبال خاموش کردن چراغ انقلاب اسلامی بود اما نه‌ تنها این هدف محقق نشد، بلکه نیروهای انقلاب روزبه‌روز رشد یافته و توانستند در مقابل زورگویان جهان بایستند.

وی افزود: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین نشود، ارزش‌های آن توسط دشمنان تحریف شده و به نوع دیگری برای جوانان بیان خواهد شد. هم اکنون روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در جوانان وجود دارد و حضور پرتعداد جوانان در میان مدافعان حرم موید همین مطلب است اما این روحیه باید بیش از این بارورتر شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های مربوط به این هفته را آشنا ساختن نسل جوان با این دوران افتخارآمیز دانست و تصریح کرد: باید در تاثیرگذاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تمرکز بیش‌تری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس دارای ظرفیتی بسیار وسیع برای جذب جوانان است و اگر تاکنون در این زمینه موفقیت هایی به دست نیامده است، ناشی از کم‌توجهی ما به کیفیت تاثیرگذاری برنامه‌هاست.

محمدی، بهره‌گیری از شیوه‌های نو، ادبیات و هنر را از جمله عوامل موثر در افزایش تاثیرگذاری برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس دانست و ادامه داد: استکبار رسانه‌ای از طریق پمپاژهای خبری، هنری و سینمایی به دنبال ایجاد انحراف فکری در جوانان است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در امان ماندن جوانان از تهاجم فرهنگی دشمنان تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس ممکن می باشد، هر لحظه و هر زاویه از دفاع مقدس دارای درس و پیام است