اولین دوره همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدنکاری،معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال امروز ۲۱ شهریور ماه با حضور مدیران عامل و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی،به همت گروه رسانه ای دنیای اقتصاد در هتل المپیک تهران آغاز […]

اولین دوره همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های نوین صنعت معدنکاری،معرفی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو در این زمینه و آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال امروز ۲۱ شهریور ماه با حضور مدیران عامل و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی،به همت گروه رسانه ای دنیای اقتصاد در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۳ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی صمت در این همایش مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان یکی از سخنران کلیدی حضور دارد.
از مزیت‌های دیجیتالی شدن صنعت معدن می‌توان به افزایش کارایی،کاهش ریسک،فراهم نمودن محیط کار امن، افزایش تولید،کاهش هزینه ‌های جاری و… اشاره نمود.
چالش‌های حوزه معدنکاری دیجیتال را می‌توان در چهار بخش: ۱- امنیت اطلاعات و حریم خصوصی ۲-محیط‌های خشن و آلوده ۳- تعامل‌پذیری شبکه و ۴-تجزیه و تحلیل مناسب با برنامه‌های معدنی خلاصه نمود.
محورهای این همایش عبارتند از :
• مروری بر آخرین تحولات معدنکاری دیجیتال در جهان
• بررسی زیرساخت‌های معدنکاری دیجیتال در ایران
• توجیه سرمایه‌گذاری؛ تاثیرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‏‌های پیاده‌سازی
• صنعت نسل ۴.۰: اتصال سیستم‌‏های تولید فعلی به ابزارهای دیجیتال
• ایجاد مراکز نوآوری دیجیتال در صنعت و الزامات توسعه اکوسیستم دانش ‌بنیان در معدنکاری هوشمند
• ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن
• فن‌آوری‌های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن
نقش تحولات دیجیتال در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی
انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط پایدار بین فعالان حوزه دیجیتال و معادن
شایان ذکر است معدن کاری نیز همچون سایر صنایع روز به روز در حال پیشرفت است. انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت باعث شده پیشرفت حول محور هوشمندسازی و دیجیتالی شدن صنایع صورت پذیرد.